بوسنی و هرزگوین بر توسعه مناسبات تجاری با ایران اصرار كرد

بوسنی و هرزگوین بر توسعه مناسبات تجاری با ایران اصرار كرد

محفل: وزیر امور خارجه بوسنی و هرزگوین در نشستی با سفیر کشورمان در سارایوو بر توسعه مناسبات کشور متبوع خود با جمهوری اسلامی ایران تاکید نمود.


به گزارش محفل به نقل از ایرنا، «بیسرا تورکوویچ» روز پنجشنبه در ملاقات با «رضا قلیچ خان» با اشاره به روابط خوب ایران و بوسنی و هرزگوین اصرار کرد که مردم بوسنی و هرزگوین هیچ وقت کمک های ایران به این کشور در ایام سخت دهه 1990 را فراموش نمی کنند و خاطره آن در تاریخ این کشور جاودانه خواهد ماند.
خانم تورکوویچ در این دیدار اضافه کرد: ما در راه ساختن و توسعه همه جانبه کشورمان هستیم و در این راه با همه دوستانمان همکاری و مشارکت داریم. زمینه های مختلف اقتصادی برای همکاری وجود دارد که مشارکت در طرح های زیرساختی و توسعه گردشگری بین دو کشور همچون آن موارد است.
وی اشاره کرد که خوشبختانه مشورت های سیاسی بین دو کشور بوسنی و هرزگوین و جمهوری اسلامی ایران همیشه جریان داشته و از این چارچوب باید برای یافتن زمینه های جدید همکاری بهره گیریم.
سفیر جمهوری اسلامی ایران در بوسنی و هرزگوین نیز در این ملاقات ضمن بیان موضع ثابت جمهوری اسلامی ایران در قبال پشتیبانی از استقلال و تمامیت ارضی و حاکمیت بوسنی و هرزگوین برمبنای یک حاکمیت مردم سالار و و برخوردار از قومیت های مختلف در درون خود، اشاره کرد: از دولت این کشور در قالب مرزهای رسمی و غیر قابل تغییر آن با تمام قوا حمایت می نماییم.
قلیچ خان اضافه کرد: باید از همه ظرفیت ها برای بسط همکاریهای اقتصادی و تجاری بین دو کشور استفاده نمائیم و به رغم شرایط کرونائی موجود، تلاش ها دراین زمینه ادامه دارد.
سفیر کشورمان همین طور برگزاری موفق و سلامت انتخابات شهرداری ها و شورای شهر و خصوصاً برگزاری این انتخابات در شهر موستار در بوسنی و هرزگوین که برای دوازده سال به تعلیق در آمده بود را تبریک گفت و ابراز اطمینان کرد که این امر گام مثبتی در جهت عضویت بوسنی و هرزگوین در اتحادیه اروپا خواهد بود.



منبع:

1399/10/06
23:44:19
5.0 / 5
1352
تگهای خبر: اقتصاد , انتخابات , دولت , طرح
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۵
محفل