سفیر ارمنستان با عراقچی درباره تحولات قره باغ رایزنی كرد

سفیر ارمنستان با عراقچی درباره تحولات قره باغ رایزنی كرد

محفل: سفارت ارمنستان در تهران از دیدار سفیر این كشور در ایران با معاون سیاسی وزیر امور خارجه درباره توافق اخیر ایروان، مسكو و باكو برای اختتام درگیری ها بر سر قره باغ آگاهی داد.


به گزارش محفل به نقل از ایرنا، سفارت ارمنستان در تهران با صدور اطلاعیه ای اعلام نمود: «آرتاشس تومانیان» سفیر جمهوری ارمنستان در تهران با «سید عباس عراقچی» معاون وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار نمود.
سفارت ارمنستان درباب موضوعات مورد رایزنی در این دیدار اعلام نمود: تومانیان در این دیدار در مورد شرایط به وجود آمده در ارمنستان و قره باغ بعد از پذیرش بیانیه سه جانبه سران کشورهای ارمنستان، آذربایجان و روسیه و آخرین تحولات مربوطه، توضیحاتی ارائه نمود.
در این اطلاعیه خاطرنشان شده است: طرفین در رابطه با حل مناقشه قراباغ و روندهای مربوط به آن در دوران پسا جنگ، شرکت نیروهای منطقه ای و فرامنطقه ای و نقش آفرینی احتمالی آنان در آینده به تبادل نظر پرداختند.
بر اساس این اطلاعیه در این دیدار ظرفیت های همکاریهای توافق شده و در امتداد منافع متقابل ارمنستان - ایران مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
طرفین در این دیدار بر ضرورت حفظ و تحکیم ارتباط دائم و برگزاری نشست های مشورتی بین نهادهای دولتی و اقشار جامعه و نیز در امتداد فعال کردن بیش از پیش امور مشترک در زمینه های همکاری جاری فیمابین ابراز اطمینان کردند.



منبع:

1399/09/04
11:53:30
5.0 / 5
1293
تگهای خبر: دولت , وزیر امور خارجه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۱
محفل