گفت و گوهای سیاسی ایران و اوكراین به ریاست عراقچی-ینین برگزار گردید

گفت و گوهای سیاسی ایران و اوكراین به ریاست عراقچی-ینین برگزار گردید

سید عباس عراقچی و یوگنی ینین معاونان وزارت امور خارجه ایران و اوكراین درباره برجام، تحریم های یكجانبه آمریكا و آثار و نتایج ناشی از انتشار كرونا بحث و تبادل نظر كردند.


به گزارش روز دوشنبه ایرنا از اداره کل اطلاع رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه، در جریان برگزاری دومین نشست گفت وگوهای سیاسی معاونان وزیران امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و اوکراین که به ریاست سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه و یوگنی ینین معاون وزیر امور خارجه اوکراین انجام شد، طیفی از موضوعات مورد علاقه دو کشور مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
در این دور از گفت وگوهای سیاسی دو طرف ضمن مرور آخرین تحولات روابط دوجانبه در حوزه های مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، آموزشی و امور کنسولی، راه های توسعه و گسترش روابط را مورد بررسی قرار دادند.
در این نشست سیاسی همینطور دیدگاه های دو طرف در مورد برخی موضوعات مهم منطقه ای و بین المللی نظیر تحولات مربوط به برجام، تحریم های یکجانبه و غیرقانونی آمریکا ضد ایران، تحولات جاری در منطقه، آثار و نتایج کشوری و بین المللی ناشی از انتشار ویروس کووید ۱۹ و راه های مقابله و مبارزه با آن مطرح و مورد گفتگو قرار گرفت.
دور سوم این مذاکرات در کی یف برگزار می گردد.
به گزارش محفل به نقل از ایرنا، همزمان با برگزاری دوره دوم مذاکرات بین ایران و اوکراین در مورد سانحه هواپیمای اوکراینی، یوگنی ینین معاون وزیر امور خارجه این کشور و رئیس هیات مذاکره کننده اوکراینی امروز با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفتگو کرد.
در این دیدار روند مذاکرات مربوط به سانحه هواپیمای اوکراینی مورد گفتگو قرار گرفت.
محمد جواد ظریف با ابراز تاسف مجدد از وقوع این حادثه دردناک، با مثبت و سازنده ارزیابی کردن دور اول مذاکرات دو کشور در مورد این سانحه هوایی ابراز امیدواری کرد که با همکاری و تعامل دو طرف این مذاکرات هر چه سریعتر به نتایج مطلوب و مورد نظر برسد.

اولین نشست دور دوم مذاکرات مربوط به سانحه هواپیمای اوکراینی میان جمهوری اسلامی ایران و اوکراین بامداد امروز به میزبانی تهران و به ریاست «محسن بهاروند» معاون حقوقی و بین المللی وزارت امور خارجه با هیات اوکراینی به ریاست «یوگنی ینین» معاون وزیر امور خارجه اوکراین در تهران برگزار گردید.



منبع:

1399/07/29
00:36:46
5.0 / 5
1391
تگهای خبر: اقتصاد , طرح , قانون , وزیر امور خارجه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۴
محفل