پربازدیدترین اخبار سیاسی ۱۹ خرداد ایسنا

پربازدیدترین اخبار سیاسی ۱۹ خرداد ایسنا

به گزارش محفل بازگشت پزشك ایرانی زندانی در آمریكا/ تكذیب تصمیم برای افزایش نرخ گازوئیل/ انتقاد شدید معاون وزیر خارجه از پرونده سازی های آمریكا ضد اتباع ایرانی/ واكنش ۶۸ نماینده درباره واگذاری هپكو به ایمیدرو/ دلیل رفتار غیر دیپلماتیك كابل در مورد ورود غیرقانونی اتباعش به ایران و... در صدر اخبار مورد توجه و پربازدید امروز مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا بود كه می توانید آنها را در این گزارش مرور كنید.


پزشک ایرانی زندانی در آمریکا، به کشور بازگشت
به گزارش محفل به نقل از ایسنا، "مجید طاهری" پزشک ایرانی که به افترا واهی نقض تحریم های یک جانبه آمریکا ضد ایران، در آمریکا زندانی شده بود، چند روز پیش با «مایکل وایت» شهروند آمریکایی که در ایران زندانی بود، مبادله شد و صبح امروز(۱۹ خرداد) وارد کشورمان شد.
خبر آزادی و بازگشت وی به کشور در صدر اخبار پر مخاطب امروز بود.
انتقاد شدید معاون وزیر خارجه از پرونده سازی های آمریکا ضد اتباع ایرانی
حسین جابری انصاری معاون کنسولی، مجلس و ایرانی ها وزارت امور خارجه در مراسم استقبال از "مجید طاهری" در جمع خبرنگاران در فرودگاه امام خمینی«ره» از پرونده سازی های آمریکا ضد اتباع ایرانی انتقاد نمود و اظهار داشت: خوشحال هستم که امروز یک ورق دیگری از کتاب قطور ظلم و ستم آمریکا ضد ملت ایران و اتباع ایرانی با بازگشت دکتر طاهری به کشور بسته می شود.
تشکر «طاهری» از ظریف بعد از بازگشت به میهن
طاهری هم بعد از بازگشت به تهران، از زحمات مسؤلان کشور به خصوص محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه جهت کوشش برای آزادی وی تشکر و قدردانی کرد.
تکذیب تصمیم برای افزایش نرخ گازوئیل
تکذیب تصمیم برای افزایش نرخ گازوئیل از جانب سخنگوی دولت در نشست خبری امروزش هم مورد توجه مخاطبان قرار گرفت.
علی ربیعی در این جلسه برخی اخبار مبنی برتصمیم برای افزایش قیمت گازوئیل را تکذیب و اعلام نمود: برنامه ای در این حوزه نداریم.
او همینطور با اشاره به اینکه کماکان اصلی ترین و مهمترین مساله ای که دولت در تمامی جلسات خود به آن اهتمام دارد، مبارزه با کرونا است، اظهار نمود: گزارش های کارشناسی و مطالعات جهانی نشان داده است چشم انداز نزدیک و قابل پیشبینی برای آخر بیماری کووید ۱۹ وجود ندارد.
واکنش ۶۸ نماینده درباره واگذاری هپکو به ایمیدرو
نامه ۶۸ نماینده مجلس به سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت در واکنش به واگذاری هپکو به ایمیدرو هم از دیگر خبرهای پربازدید بود.
نمایندگان در این نامه تاکید نمودند که باید قرارداد مشخصی برای این کار تنظیم شود و ذیل آن حدود و اختیارات مدیریت و مالکیت وکالتی ایمیدرو معلوم گردد.
دلیل رفتار غیر دیپلماتیک کابل در مورد ورود غیرقانونی اتباعش به ایران چیست؟
رفتارهای نه چندان سازنده مسئولین افغانستانی در دو حادثه ای که به تازگی برای اتباع این کشور که ورود غیرقانونی به ایران داشتند، می تواند باعث شکل گیری سوء تفاهم در روابط دو کشور و بر هم خوردن امنیت روانی چند میلیون مهاجر افغانستانی ساکن در ایران شود. چونکه دو رخداد مشکوک، فرصت طلبان را بر آن داشت تا در روابط میان ایران و افغانستان اختلال ایجاد کنند.
گزارش ایسنا درباره نحوه رفتار مقامات کابل در مورد ورود غیرقانونی اتباعش به ایران هم از پرمخاطب های امروز بود.
سرکوب مردم بی نتیجه است
خبر بعدی، دستور رئیس قوه قضاییه به دادستان کل کشور و معاون بین الملل قوه قضاییه بود در خصوص این که بازگرداندن مفسدین متواری خارج از کشور را مجدانه پیگیری کنند.
حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم رییسی در جلسه مسؤلان قضایی، با طرح این پرسش که چرا بعضی از کشورهای غربی پناهگاه مجرمین و مفسدین شده اند؟ اظهار داشت: یکی از مصادیق بی عدالتی و ظلم های بزرگ به بشریت، پناه دادن به مفسدین اقتصادی و پولهای حرام آنها توسط بعضی از کشورهای مدعی مبارزه با فساد سازمان یافته و پولشویی است.
وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اعتراضات عمومی در غرب، تصریح کرد: مستکبران سال‎ها با کشتار و خونریزی حقوق ملت‎ها و مستضعفین را تضییع کرده‎اند و اعتراضاتی که به دنبال یک اقدام نژادپرستانه شکل گرفت، فریاد آزادیخواهان جهان در مقابل ظالمان است که با سرکوبگری و برخوردهای پلیسی خاموش نمی‎شود.
ایران از دوستان واقعی ونزوئلا است
قدر دانی رئیس جمهور ونزوئلا از کمک های بشردوستانه کشورهای مختلف همچون ایران هم از دیگر خبرهای پر مخاطب امروز بود.
یکولاس مادورو در یک سخنرانی تلویزیونی اظهار داشت: کشورهای چین، روسیه، ایران و کوبا کمک های بشردوستانه عرضه می دهند. آنها دوستان واقعی[ونزوئلا] هستند. آمریکا پیشنهاد کمک ۲۰ میلیون دلاری می داد اما «حتی یک دلار هم از آنها نرسید».



1399/03/20
14:49:45
5.0 / 5
2385
تگهای خبر: اقتصاد , بازدید , پرونده , پیگیری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۳
محفل