فرمانده كل سپاه تاكید كرد؛

قوی شدن منطق امام و انقلاب اسلامی و مسیر سپاه است

قوی شدن منطق امام و انقلاب اسلامی و مسیر سپاه است

محفل: فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تکیه بر اینکه قوی شدن، منطق امام(ره) و انقلاب اسلامی و مسیر سپاه پاسداران است، اظهار داشت: بیشتر از گذشته درحال تکامل قدرت و هم تکوین قدرت به مفهوم تولید اقتدار و فناوری های نوین هستیم.


به گزارش محفل به نقل از ایسنا و به نقل از سپاه نیوز، سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی، در آیین تجلیل از برگزیدگان دوازدهمین جشنواره مالک اشتر سپاه؛ ایمان، توکل، عمل صالح، اندیشه الهی، تفکر انقلابی، روحیه جهادی و اتصال به منبع حکمت ولایت و ولی امر که از کلامش جز نور قرآن چیزی نمی جوشد را، ضامن موفقیت سپاه و پاسداران انقلاب دانست و اظهار نمود: در زبان و بیان رهبران و امامین انقلاب اسلامی، چیزی جز منطق و کلام طیب و عمل صالح که به آن رفعت می دهد، ندیده ایم و حرکت سپاه چون به این چشمه حکمت بالغه الهی تکیه می کند و ما را در امتداد خطوط جهاد هدایت می کند، موفق است.
وی ادامه داد: موفقیت در قلب ها و ذهن های نورانی است که به نصرت الهی تکیه می کنند و بنا بر این هرچه جبهه دشمنی ها مقابل شما وسیع می شود، شما کم نمی آورید.
سرلشکر سلامی با اعلان اینکه از اول انقلاب تا به امروز ما همیشه با گشودن جبهه های جدید دشمن مواجه بوده ایم، اشاره کرد: چون دشمن همیشه در پی رویش قدرت جدید، تولید خطر جدید، سلاح جدید، سیاست جدید، جغرافیای جدید و راهبرد جدید است و در این راه همه عرصه ها را گشوده و خط قرمز خودرا پیروزی ما می داند، نمی تواند موفقیت ها و پیشرفت های ملت ایران و نیروهای مسلح مقتدر و سپاه مصمم را تحمل کند.
فرمانده کل سپاه با اعلان اینکه ذات باطل همین است که قدرت تحمل درخشش نور حق را نداشته باشد، اظهار داشت: هر جامعه ای اگر ضعیف باشد او را حذف می کنند، در نقشه سیاسی جهان امروز، جهان ضعیف عزیز هیچ جایگاهی ندارد، یا باید اسیر شود یعنی جزئی از نقشه سیاسی دیگران شود، یا اگر می خواهد مستقل و عزیز باشد باید قوی باشد.
وی قوی شدن را منطق امام(ره) و انقلاب اسلامی و مسیر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی توصیف و اشاره کرد: قوی شدن را در صحنه های مجاور و دوردست نگاه کنید. تسلیم شدن و تکیه کردن به قدرت ها هم، راه حیات عزتمندانه و امن نیست. بسیاری از کشورها به قدرت آمریکا تکیه کرده اند اما یا فرو پاشیدند و یا ویران شدند.
فرمانده کل سپاه اشاره کرد: شما امروز وضعیت اوکراین را ببینید، به قدرت آمریکا و اروپا تکیه کردند اما درحال ویران شدن هستند. عربستان را هم ببینید که به قدرت آمریکا و رژیم صهیونیستی و برخی از متحدین و شرکای منطقه ای خود در جنگ یمن تکیه کرد، اما در اوج ناباوری با ترک مخاصمه به شکست رسید.
فرمانده کل سپاه اشاره کرد: ترک مخاصمه وقتی بین دو قدرت نابرابر برقرار شود، معنای آن شکست قدرت قوی تر است؛ چون اگر قدرت قوی تر غلبه داشت اجازه ترک مخاصمه نمی داد!
وی با تاکید بر این که در حقیقت هر کسی به آمریکا تکیه کرد ناتوان شد، اظهار داشت: هر کسی به انقلاب اسلامی تکیه کرد شرافتمندانه ماند، حتی اگر صدمه ای هم دید، اما به شرافت و عزتش صدمه ای نرسید، ممکنست به زیرساخت هایشان صدمه ای وارد شده باشد و تلفاتی هم داده باشند اما عزتشان پابرجا است.
سرلشکر سلامی در ادامه اشاره کرد: امروز به فضل الهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قدرت عظیمی را در پرتو هدایت های فرماندهی عزیز و معظم کل قوا ساخته است و این قدرت هر روز رو به کمال است و به عنوان خادم کوچک سپاه، گواهی می دهم هیچ روزی نیست که سپاه در هر عرصه ای نمادی از پیشرفت را تجربه نکند.
وی با اعلان اینکه ما امروز به واقع تحت فشار و تحریم اقتصادی هستیم اما آیا چهره کشور ایران و سیمای قدرت دفاعی ما شباهتی به یک کشور تحریم شده دارد؟ اضافه کرد: در عرصه دفاعی ما دیگر خیلی کم دستاوردها و توانمندی های خودرا رونمایی و افتتاح می نماییم. این سیاست جدید ما است که کمتر دستاوردهای خودرا رسانه ای نماییم.
فرمانده کل سپاه با تاکید بر این که به فضل الهی بیش از گذشته درحال تکامل قدرت و نیز تکوین قدرت به مفهوم تولید جدید و تکنولوژیهای جدید هستیم، اظهار داشت: ما در یک جنگ رسانه ای و فرهنگی قوی قرار داریم و علاوه بر تحریم و جنگ اقتصادی؛ فشار سیاسی، عملیات روانی و ترور هم دستور کار جاری دشمن است.
سرلشکر سلامی، بسیج همه اشرار عالم برای پیگیری خط ترور در کشور را واقعیتی انکارناپذیر توصیف و اشاره کرد: اما این در یک مقیاس تاکتیکی است، یک نفر بی دفاع در جایی میان مردم به زمین می افتد واقعاً این هنر است!؟ این غلبه راهبردی است؟
فرمانده کل سپاه با اعلان اینکه دشمن با حماقت های خود ره به جایی نخواهد برد، اضافه کرد: آنها یک نفر را با دست های خودشان به وسعت یک ملت بزرگ می کنند، او شهید می شود اما همه مردم ما قوی می شوند.
وی گفت: چه افتخاری بالاتر از این که یک پاسدار هدف محوری آمریکاست و وقتی زمین می افتد، دشمن از شهادت این پاسدار احساس می کند جهان را تصرف کرده است؛ البته که این عظمت دشمن نیست، بلکه عظمت آن پاسدار است.
سرلشکر سلامی با تاکید بر این که چون در جنگ، سلاح مؤثر است به همین جهت به دنبال تولید و در اختیار گرفتن پیشرفته ترین سلاح ها هستیم، اما به آنها تکیه نمی نماییم و از سلاح، معجزه نمی خواهیم؛ بلکه به خدا تکیه می نماییم، چون این رمز پیروزی ماست.
فرمانده کل سپاه افزود: وقتی به خدا نگاه می کنید، هیبت و هیکل هر قدرتی به تعبیر قرآن کوچکتر از یک پشه است. وقتی از دشمن نمی ترسید، حرکت می کنید. ترس، توقف می آورد و در مقابل، ایمان، ترس را زائل می کند، انسان مؤمن از پا نمی نشیند، مؤمن هرچه به خطر نزدیک تر می شود، قدرتمندتر می شود، این خاصیت ایمان است.
سرلشکر سلامی اشاره کرد: در جدار مرزهای تصنعی دشمن، توسط سپاه قدرتی تولید شده است که اگر به حرکت درآید یک عملیات بیت المقدس برای آنها کافی است؟ حالا غلبه راهبردی کجاست؟
وی با اعلان اینکه همه عالم پشت مرزهای ما جمع شده است تا شرارت را به درون کشور ما سرازیر کنند، اما رزمندگان مومن و غیرتمند ما همه شعله های آتش را خاموش کرده اند، اظهار داشت: دشمنان ملت ایران بدانند اگر عملی انجام می دهند در سرزمینشان پاسخ می گیرند، یک انفجار در تاسیسات یا یک عمل سایبری در یک نقطه اتفاق می افتد اما دشمنان ما می دانند در مقابل چندبرابر پاسخ می گیرند ولی آنها سانسور خبری می کنند و ما هم فعلا سیاستی برای رسانه ای کردن همه اتفاقات نداریم.
فرمانده کل سپاه در آخر با قدردانی از دست اندرکاران برگزاری دوازدهمین جشنواره مالک اشتر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خصوصاً دبیرخانه اشراف فرماندهی کل سپاه و دقت نسبت به فرایندهای انتخاب برگزیدگان، اظهار داشت: نگاه و قضاوت ما صفر و یک نیست که یک خوب است و دیگر هیچ! ما با شما در همه صحنه ها همراه هستیم و تلاش شما را می بینیم و در مراسم امروز طبق سنت جشنواره تعدادی از عزیزان به عنوان نماد تلاش همه فرماندهان و مسئولین مورد تقدیر قرار گرفتند.
گفتنی است، در این مراسم از برخی از خانواده های معظم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قدردانی به عمل آمد.



1401/05/02
23:08:48
5.0 / 5
805
تگهای خبر: اقتصاد , پیگیری , حكم
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۴
محفل