روحانی در تماس تلفنی رییس جمهوری عراق تاكید كرد:

ضرورت كوشش برای توسعه بیش از پیش مناسبات و همكاریهای تهران - بغداد

ضرورت كوشش برای توسعه بیش از پیش مناسبات و همكاریهای تهران - بغداد

محفل: رئیس جمهوری در تماس تلفنی با همتای عراقی خود بر ضرورت كوشش برای توسعه بیش از پیش مناسبات و همكاریهای فی درخلال و تسریع در اجرای توافقات دو كشور تاكید نمود.


حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز جمعه در تماس تلفنی برهم صالح رئیس جمهوری عراق با وی، با تبریک عید سعید قربان بعنوان مظهری از وحدت مسلمانان جهان به دولت و ملت عراق، اظهار داشت: در طول تاریخ، پیوند عمیقی میان مردم دو کشور برقرار بوده که در این مناسبت ها آشکارتر می شود و امیدوارم با کاهش بیماری کرونا، مردم و مسئولان دو کشور بتوانند بیشتر با هم رفت و آمد داشته باشند.
وی، سفر نخست وزیر عراق به ایران را مثبت و فرصتی جهت بررسی مسایل مورد علاقه دو ملت دانست و ابراز امیدواری کرد که تصمیم ها و توافق های فی درخلال با تلاش مسئولان دو کشور هرچه زودتر به اجرا برسد و بتوان روابط اقتصادی و مبادلات تجاری دو کشور را بیشتر از پیش گسترش داد.
رییس جمهوری تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران در توسعه روابط همه جانبه با عراق مصمم بوده و آماده همکاری و انتقال تجربیات خود به این کشور در راه مقابله با بیماری کرونا است.
برهم صالح رئیس جمهوری عراق نیز در این گفت و گو ی تلفنی با تبریک عید قربان به دولت و ملت ایران، تصریح کرد: جلوه این عید بزرگ، وحدت مسلمین است و امیدوارم در شرایط کنونی جهان و شیوع بیماری کرونا، وحدت و همکاری میان همه کشورهای منطقه بیشتر از پیش گسترش یابد.
وی با قدردانی از حمایت ها و کمک های ایران به عراق در راه مقابله با بیماری کرونا، سفر نخست وزیر عراق به ایران را مثبت ارزیابی کرد و بر لزوم همکاری، همگرایی و کوشش برای توسعه مناسبات و اجرای توافقات دو کشور تصریح کرد.
رییس جمهوری عراق اضافه کرد: توسعه همه جانبه مناسبات و همکاری ها با ایران یک اصل خدشه ناپذیر در سیاست خارجی عراق است.



منبع:

1399/05/10
23:04:48
5.0 / 5
1894
تگهای خبر: اقتصاد , دولت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۵
محفل