در گفت وگو با لاوروف؛

امیرعبداللهیان: ایران نگرانی های روسیه از دخالت های خارجی را درک می کند

امیرعبداللهیان: ایران نگرانی های روسیه از دخالت های خارجی را درک می کند

به گزارش محفل وزیر امور خارجه در گفتگو با همتای روس خود، ضمن درک دیدگاه ها و نگرانی های روسیه از دخالت های خارجی، ابراز امیدواری کرد وضعیت جاری از راه مسالمت آمیز و تعامل سازنده با دیپلماسی حل و فصل شود.


به گزارش محفل به نقل از خبرگزاری ایرنا، حسین امیرعبداللهیان در تماس تلفنی سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه با وی، درمورد روند روابط دوجانبه و برخی مسائل مورد اهتمام مشترک در عرصه منطقه ای و بین المللی همچون روند مذاکرات وین گفتگو و تبادل نظر کرد.
وزیر امور خارجه همینطور در این گفت وگوی تلفنی بر لزوم توجه به حقوق کامل جمهوری اسلامی ایران در عمل طرف های مقابل به تعهدات خود در هرگونه توافقی تصریح کرد.
وی نشست آتی دومین اجلاس ۳+۳ در مورد قفقاز جنوبی را فرصتی مغتنم برای همفکری و هم افزایی برای تعمیق همکاری منطقه ای در جهت منافع کشورها و مردم این منطقه دانست.
امیر عبداللهیان در مورد بحران اوکراین و پس از اطلاع از مواضع مسکو در این خصوص از جانب همتای روس خود، به حضور بیشتر از پنج هزار دانشجو و هموطنان ایرانی در اوکراین اشاره و تصریح کرد که جمهوری اسلامی ایران با حساسیت روند تحولات در این منطقه را دنبال می کند و ضمن درک دیدگاه ها و نگرانی های روسیه از دخالت های خارجی، ابراز امیدواری کرد وضعیت جاری از راه مسالمت آمیز و تعامل سازنده با پیگیری رویکرد دیپلماسی بین طرفین حل و فصل شود.
وزیر امور خارجه روسیه هم در این تماس در مورد روند روابط دوجانبه و برخی مسائل مورد اهتمام مشترک در عرصه منطقه ای و بین المللی همچون روند مذاکرات وین گفتگو و تبادل نظر کرد.
سرگئی لاوروف ضمن قدردانی از ابتکارات و رویکرد سازنده جمهوری اسلامی ایران در جریان مذاکرات وین، بر لزوم تداوم رایزنی ها و گفت وگوها بین طرف های مختلف مذاکرات وین جهت بررسی متون و پیشنهادات و دستیابی به توافق تصریح کرد.
لاوروف همینطور از میزبانی نشست آتی اجلاس دوم ۳+۳ در مورد قفقاز جنوبی از جانب جمهوری اسلامی ایران استقبال کرد و ابراز امیدواری کرد این نشست باعث تأمین بیشتر از پیش منافع و مصالح کشورهای منطقه و پایداری ثبات و امنیت در منطقه شود.


1400/11/26
11:21:13
5.0 / 5
998
تگهای خبر: پیگیری , وزیر امور خارجه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۳
محفل