طی آیینی توسط سرلشكر باقری صورت گرفت

اعطای نشان شفاء اهدایی فرمانده معظم كل قوا به شهدای مدافع سلامت و فعالان نیروهای مسلح

اعطای نشان شفاء اهدایی فرمانده معظم كل قوا به شهدای مدافع سلامت و فعالان نیروهای مسلح

به گزارش محفل سرلشکر محمد باقری در آیین اعطای نشان شفاء اهدایی فرمانده معظم کل قوا به شهدای مدافع سلامت و فرماندهان و کارکنان فعال نیروهای مسلح در مقابله با کرونا تصریح کرد: نیروهای مسلح در کنار مسئولیت دفاع و امنیت کشور لحظه ای در عرصه مقابله با کرونا غفلت نکردند.


به گزارش محفل به نقل از ایسنا، سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در آئین اعطای نشان " شفاء " و تجلیل از خانواده های معظم شهدا و کارکنان فعال نیروهای مسلح در حوزه جلوگیری از ویروس کرونا عنوان کرد: امروز به امر فرماندهی معظم کل قوا این مراسم برای قدردانی از مجاهدت و ایثارگری شهدای مدافع سلامت، فرماندهان و مدیرانی که در راه مقابله با ویروس کرونا تلاش کردند، برنامه ریزی و برگزار گردیده است و بنده هم به نیابت از فرماندهی معظم کل قوا در این مراسم جهت اعطای نشان و قدر دانی حضور دارم.
وی ضمن اشاره به حضور پر شکوه مردم در حماسه انتخابات ۲۸ خرداد اظهار داشت: ۲۸ خرداد حماسه دیگری از حضور آگاهانه ملت ایران بود که به کوری چشم دشمنان وارد عرصه شدند و با بصیرت سرنوشت کشور را تعیین کردند.
سردار باقری با تکیه بر اهمیت نقش دولت در حل مشکلات اظهار داشت: امیدواریم دولت آینده، بتواند به یاری خداوند با همکاری مردم بهتر از گذشته مشکلات و مسائل کشور را پیگیری کند و در سیاست خارجی با عزت و سربلندی بیشتر و همینطور در حوزه رفاه و امنیت کشور در کنار نیروهای مسلح بتوانند به خدمت شایسته تری بپردازد.

وی اضافه کرد: هنگامی که بیماری کووید۱۹ در کشور ما پدیدار شد می توانست مانند خیلی از کشورهای پیشرفته باعث غافلگیری و عقب ماندگی بخش های بهداشت و درمان زمینه ساز مشکلات دیگر بخش های مختلف کشور و سرگردانی مردم شود؛ اما به حمدالله ملت ایران که در دفاع مقدس و سایر صحنه های سخت آبدیده هستند، توانستند به خوبی با مسئولیت پذیری و تعامل با بخش بهداشت و درمان کشور بر این مشکل فائق بیایند و سربلند در این حوزه به تلاش خود ادامه دهند.
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ضمن اشاره به تحریم های ظالمانه دشمنان اظهار داشت: با وجود تمامی تحریم های جنایتکارانه که حتی حوزه بهداشت و درمان را هم دربر می گرفت، در کشور ما حتی یک روز هم پیش نیامد که بیماری گرفتار سردرگمی یا کمبود امکانات و یا تخت بیمارستانی شود.
وی اضافه کرد: با الطاف الهی، تمامی مشکلاتی که در این حوزه به وجود آمده است مدیریت و امروز کشور در تراز جهانی حائز عزت، افتخار و سربلندی شده است.
سرلشکر باقری اعطای نشان شفا به مدافعان سلامت را مبین رضایت مقام معظم رهبری و فرمانده کل قوا از نیروهای مسلح دانست و افزود: نیروهای مسلح در اجرای امر فرماندهی معظم کل قوا همانند تمامی صحنه هایی که کشور با بحران و مشکلی مواجه می شد با قدرت به میدان آمده و در حوزه های مختلف، به مقابله با شیوع بیماری کرونا پرداختند؛ البته نیروهای مسلح در عین حال مسئولیت اصلی دفاع و امنیت کشور را هم عهده دار بودند و در آن عرصه هم لحظه ای غفلت نکردند.
وی با اشاره به اینکه نیروهای مسلح در بخش های مختلف وارد عرصه کمک به حوزه بهداشت و درمان شدند، اظهار داشت: نیروهای مسلح از راه توسعه تخت های بیمارستانی، ایجاد بیمارستان های سیار و صحرایی توانستند در آن روزهای نخست شیوع این بیماری ناشناخته به بخش بهداشت و درمان کشور که تحت فشار مضاعفی قرار گرفته بود به سرعت کمک کنند و زمینه مراقبت، درمان و کنترل بیماری را در سطح کشور فراهم آورند.
وی خاطرنشان کرد: نیروهای مسلح در حوزه تحقیق و پژوهش در بخش کیت های آزمایشگاهی، ساخت داروهای گوناگون، ساخت واکسن پیشگیری و سایر حوزه های پیشگیری و درمانی درخشش فراوانی داشتند؛ واکسن میلاد وزارت دفاع امروز در زمره واکسن های موفق کشور قلمداد می شود که ان شاالله در آینده نزدیک به مصرف عمومی در سطح کشور خواهد رسید.
وی افزود: همینطور تحقیقاتی که دانشگاه های علوم پزشکی سپاه و ارتش و سایر بخش ها در موضوعات متعدد پیشگیری و مقابله با این بیماری از خود به نمایش گذاشتند هم قابل توجه و قدردانی است.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح به اقدام بسیج مستضعفین در اجرای طرح شهید سلیمانی اشاره نمود و اظهار داشت: این طرح با حضور انبوه صدها هزار بسیجی قهرمان در سرتاسر کشور در حوزه کنترل بیماری و عوارض آن و رسیدگی به بیماران و خانواده ها به صورت شبانه روزی انجام گرفته و همچنان ادامه دارد و توانسته در کنترل توسعه بیماری و عوارض آن کاملا موفق عمل کند.
وی اضافه کرد: در حوزه کمک های مومنانه ملت عزیز ایران به سرعت ورود کردند و با مدیریت سازمان بسیج توانستند خیلی از مشکلات اقشار صدمه پذیر جامعه را کنترل کنند؛ همینطور خیلی از بخش های دیگر نیروهای مسلح هم در این رابطه در کنار دولت قرار گرفته و خدمت رسانی کردند؛ این در شرایطی است که تمامی مرزها، امور امنیتی کشور، مسائل آموزشی، رزمایش ها مأموریت ها و مسئولیت های نیروهای مسلح بدون حتی یک روز وقفه درحال انجام بوده و هست.
سرلشکر باقری اظهار داشت: نیروی انتظامی در برقراری امنیت، مقابله با برخی نابسامانی ها در قاچاق کالا، کنترل ترافیک جاده ای، ایجاد نظم و انضباط شهری به صورت شبانه روز درحال فعالیت است و در سایر زمینه هایی که نیروهای مسلح در آن ورود کردند توانستند منشا خدمات ارزشمندی در سطح کشور شوند.
وی افزود: بخش بهداشت و درمان کشور همواره کمک نیروهای مسلح را به مثابه یک عامل اساسی در کنترل فشارها و مدیریت مناسب عنوان کرده و قدردان آن هستند.
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح اظهار داشت: بنده هم از فرماندهان و همه کارکنان بخش بهداشت و درمان نیروهای مسلح بخصوص خانواده های معزز شهدای حوزه سلامت که توانستند چنین خدمت شایسته ای را به انجام برسانند تشکر و قدردانی می کنم.
وی اضافه کرد: امر فرماندهی معظم کل قوا در اعطای نشان شفا و تقدیر از فرماندهان و مدیران مبین رضایت ولی امر مسلمین از تلاش ها و عملکرد عزیزان ما در این حوزه می باشد که انشاالله باعث رحمت و عنایت خداوند متعال هم خواهد بود.
سرلشکر باقری در انتها با اشاره به اینکه آرزومندم که هرچه سریعتر این بیماری از کشور رخت بر بسته و سایه این ویروس منحوس از سراسر جهان کوتاه شود، اظهار داشت: ان شاالله ملت عزیز ما بعد از حماسه باشکوه انتخابات در اوج سلامتی و موفقیت بتوانند مسیر ارتقاء و اعتلای انقلاب اسلامی و آرامش سربلندی کشور را به نحو احسن دنبال نماید.




منبع:

1400/04/02
19:09:09
5.0 / 5
1118
تگهای خبر: آموزش , انتخابات , پیگیری , خدمات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۳
محفل