نماینده دشستان:

نرمال سازی روابط با رژیم صهیونیستی محكوم به شكست است

نرمال سازی روابط با رژیم صهیونیستی محكوم به شكست است

محفل: نماینده ایران در اتحادیه مجالس کشورهای اسلامی اظهار داشت: رژیمی که تعدادی از دولت های ضعیف برای تضمین امنیت خود با آن پیمان نرمال سازی امضا کردند، حتی قادر نیست از خود در مقابل واحد کوچکی مانند غزه دفاع کند.


به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، ابراهیم رضایی در چهارمین کمیته پشتیبانی از فلسطین با اعلان اینکه پشتیبانی از آرمان فلسطین و آزادی قدس شریف بعنوان با اهمیت ترین مساله قرن، فصل مشترک میان ما نمایندگان پارلمان های کشورهای اسلامی است، اظهار داشت: تعرضات صهیونیست ها به مسجدالاقصی و ناآرامی های قدس سرانجام آتش جنگ بین رژیم صهیونیستی و فلسطینی ها را بر افروخت و گروه های مقاومت در قالب اتاق عملیات مشترک ضربات سختی با عنوان نبرد «شمشیر قدس» به دشمن وارد کرد.
وی افزود: نبرد «شمشیر قدس» که به جهت تجاوزگری رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی و قدس و به ابتکار مقاومت برای دفاع از این اماکن مقدس شروع شد، در نهایت بعد از ۱۱ روز با پذیرش آتش بس یک طرفه توسط کابینه رژیم صهیونیستی به انتها رسید.
نماینده ایران در اتحادیه مجالس کشورهای اسلامی اشاره کرد: تجربه نشان داده هیچ شکلی از دیپلماسی، مذاکره یا سازش نتوانسته وضعیت بهتری را برای فلسطینی ها رقم بزند و استمرار راهکارها و راهبردهایی این چنین به مرور زمان سبب وخامت اوضاع در مساله فلسطین شده و فلسطینی ها را در بعضی حوزه ها بعضاً تا دهه ها به عقب بازگردانده است. بدین سبب مقاومت نوعی واکنش طبیعی و منطقی از طرف ملتی است که بیش از ۷۰ سال تحت فشار، همه راه ها را برای بازپس گیری سرزمین و حقوق اولیه شان آزموده اند و نتیجه مطلوبی نگرفته اند.
وی با اعلان اینکه مقاومت طی سالهای اخیر در حوزه تکنیک، تاکتیک، صنعت، مهارت نیروی انسانی و تسلط اطلاعاتی به سطوح بالایی دست یافته که توانسته است اینطور رژیم صهیونیستی را در میدان گرفتار درماندگی کند، گفت: مجموعه این خاصیت ها تنها قسمتی از توانمندی ها و دستاوردهایی است که مقاومت توانسته طی سالهای اخیر با روحیه جهادی و تلاش شبانه روزی کسب کند.
رضایی با اشاره به نرمال سازی روابط برخی کشورها با رژیم صهیونیستی، اظهار داشت: رژیمی که تعدادی از دولت های ضعیف برای تضمین امنیت خود با آن پیمان نرمال سازی امضا کردند، در وضعیتی قرار دارد که حتی قادر نیست از خود در مقابل واحد کوچکی مانند غزه دفاع کرده و ایجاد بازدارندگی نماید چه رسد به این که قادر باشد در مقابل قدرت هایی مانند حزب الله در لبنان هماوردی کند.
وی با اعلان اینکه جنایات ارتش اسرائیل مقابل مردم غزه و کشتار غیرنظامیان و مناطق مسکونی سبب عصبانیت گروه های مقاومت اسلامی در کشورهای مختلف شده، اظهار داشت: بااینکه واکنش نهادهای بین المللی و دولت های غربی در سطوح رسمی، در قبال حملات رژیم صهیونیستی به غزه تا الان همراه با سکوت یا مواضع و رفتارهای انفعالی و گاهی جانبدارانه از اسرائیل بوده است، اما در سطح افکار عمومی جهان اسلام و حتی کشورهای غربی، اعتراضات مقابل جنایات صهیونیستی مقابل مردم فلسطین با روند رو به رشدی همراه شده است. کمااینکه در سطح رسانه ای و شبکه های اجتماعی نیز، واکنش ها به جنگ غزه بالا رفته است.
وی اضافه کرد: امروز جامعه بین المللی و خصوصاً سازمان ملل متحد و سایر نهادهای حقوق بشری نمی توانند در برخورد با اعتراضات مردمی در سرتاسر جهان حتی در داخل آمریکا و اروپا مقابل حملات اسرائیل به غزه که خواهان مداخلات جامعه بین الملل برای اختتام دادن به این درگیری ها هستند، بیش از این خونسرد بوده و از خود انفعال نشان دهند.
نماینده دشستان اظهار داشت: فشار ناشی از افکار عمومی نقش مؤثری در مدیریت بحران های منطقه ای و بین المللی دارد، پس رژیم صهیونیستی هم نمی تواند بی توجه به اعتراضات مسلمانان و افکار عمومی جهانی، به جنایات خود در غزه ادامه دهد.
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در ادامه با اعلان اینکه جنایات اشغالگران صهیونیست در سرزمینهای اشغالی فلسطین از شروع روند سیستماتیک اشغال تاکنون، بطور مکرر و گوناگون از مصادیق شناخته شده جنایت جنگی و جنایت مقابل بشریت است، عنوان کرد: بر این مبنا اجلاس از دولتهای اسلامی میخواهد با تشکیل کمیته ویژه ای، راهکارهای عملی اقامه دعوی را در محاکم بین المللی برای تعقیب و محکومیت مباشران و مسببان جنایت رژیم صهیونیستی خصوصاً بنیامین نتانیاهو کودک کش و ارجاع وضعیت فلسطین به دیوان کیفری مورد بررسی قرار دهد.
رضایی اضافه کرد: همین طور انتظار می رود جامعه جهانی و سازمان ملل متحد به مسئولیت قانونی و اخلاقی خود برای پایان دادن به بی کیفری تجاوزات وحشیانه رژیم صهیونیستی عمل کنند.



منبع:

1400/03/04
10:09:13
5.0 / 5
1237
تگهای خبر: دولت , قانون , قم , مجلس
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۳
محفل