ظریف:

هدف ایران برقراری صلح پایدار در افغانستان است

هدف ایران برقراری صلح پایدار در افغانستان است

به گزارش محفل محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در بدو ورود به تاجیکستان تصریح کرد که هدف جمهوری اسلامی کمک به برقراری صلح پایدار و آخر درگیری ها در افغانستان است.


به گزارش یکشنبه شب ایرنا از وزارت امور خارجه، ظریف که به منظور شرکت در نهمین کنفرانس «قلب آسیا - روند استانبول» و مذاکرات با مقام های عالی تاجیکستان وارد «دوشنبه» شد، مورد استقبال معاون وزیر امورخارجه تاجیکستان و سایر مقامات این کشور قرار گرفت.
ظریف در بدو ورود در ارتباط با برنامه این سفر اظهار داشت: بسیار خوشحالم فرصتی پیدا شد تا برای اجلاس قلب آسیا و یک سفر دوجانبه به کشور دوست، همسایه، همزبان و همکیش تاجیکستان سفر بکنم و با مقام های تاجیکستان و سایر کشورهای که نسبت به افغانستان که آن هم یک کشور هم کیش، هم زبان و همسایه است، اشتراک مساعی بکنیم تا بتوانیم به برادران خواهران خود در افغانستان برای برقراری صلح پایدار و آخر درگیری ها در افغانستان کمک بکنیم.
وی ضمن اشاره به برنامه دیدار و مذاکرات خود با مقام های عالی تاجیکستان، اضافه کرد: روابط ایران و تاجیکستان روابط دیرینه و برادرانه است، امیدوارم این سفر بتواند برای تقویت و گسترش همکاری ها در همه زمینه ها سهم خوبی ایفا کند.
علاوه بر شرکت و سخنرانی در این کنفرانس و مذاکرات با مقامات تاجیکستان، دکتر ظریف همینطور با وزرای امور خارجه تاجیکستان، افغانستان، پاکستان، هند و آذربایجان هم دیدار خواهد نمود.



منبع:

1400/01/09
14:09:05
5.0 / 5
1174
تگهای خبر: وزیر امور خارجه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۱
محفل