سردار جلالی:

مجهزترین اورژانس پدافند شیمیایی خاورمیانه را داریم

مجهزترین اورژانس پدافند شیمیایی خاورمیانه را داریم

محفل: رئیس سازمان پدافند غیرعامل كشور اظهار داشت: كشور ما در حوزه درمان شیمیایی قطب آموزشی منطقه است و ما تولید كننده پروتكل های درمانی خوبی هستیم و پایگاه های آموزشی درمانی را در منطقه برای كشورهای مختلف ایجاد می نماییم.


به گزارش محفل به نقل از ایسنا، سردار غلامرضا جلالی در حاشیه همایش پدافند شیمیایی در جمع خبرنگاران اظهار نمود: پدافند شیمیایی دو بخش دارد؛ یک بخش نگاه به سلاح های شیمیایی و مباحث مربوط به حوزه جنگ و دفاع مقدس است و امروز با یادگاران دفاع مقدس آنرا دنبال می نماییم. بخش دوم هم درباره صنعت شیمیایی کشور است که ما امروز جزو قطب های شیمیایی دنیا هستیم و بیشتر از ۵۰۰۰ مرکز شیمیایی و پتروشیمیایی داریم و حوزه صنعت شیمیایی بعنوان موتور محرکه اقتصاد کشور برای ایجاد محصولات متنوع در حوزه های مختلف است.
وی ادامه داد: مباحث مربوط به ایمنی و پدافند شیمیایی جزو الزامات توسعه این صنعت است که باید مورد توجه قرار بگیرد. ما استقرار صنایع شیمیایی در شهرها یا باقی ماندن مراکز پر خطر شیمیایی در مراکز شهرها را بعنوان چالش جدی تلقی می نماییم که باید حتما به فضای بیرون شهر منتقل شود و یا اگر ممکن نباشد، حتما باید الزامات شدیدتر پدافند شیمیایی برای آن اعمال شود.
جلالی خاطرنشان کرد: ما توانستیم نظام جامع پدافند شیمیایی کشور را طراحی و بخش های مختلف آنرا در چارچوب یک اکوسیستم پدافند شیمیایی آماده و اجرا نماییم.
رئیس سازمان پدافند غیرعامل تصریح کرد: ما مجهزترین اورژانس پدافند شیمیایی خاورمیانه را داریم که این مساله بسیار مهم می باشد. درباره پدافند شیمیایی در حوزه صنعت شیمیایی، خوشبختانه کارخانه هایی در بخش دفاعی و... وجود دارد که تجهیزات حفاظت شیمیایی و بهداشتی شامل لباس، ماسک، فیلتر و بیمارستان و تجهیزات مربوط به آمبولانس را خودمان تولید کردیم و در این حوزه خودکفا هستیم و در مبحث مقابله با کرونا هم از این ظرفیت ها خیلی استفاده شد.
جلالی افزود: به علت اهمیت انجام منظم آموزش ها در این حوزه، لازم است که رزمایش های جدی داشته باشیم که در سال ۹۹ هم رزمایش های استانی و هم رزمایش های تخصصی در مراکز پرخطر شیمیایی برای ایجاد توانایی مقابله با هرگونه تهدید در این حوزه را خواهیم داشت. زمان این رزمایش ها هم باید بخاطر مساله کرونا تنظیم شوند و ما تقویم آموزشی آنرا دنبال می نماییم و زمان آن هم اعلام خواهد شد.
وی اظهار نمود: کشور ما در حوزه درمان شیمیایی قطب آموزشی منطقه است و ما تولید کننده پروتکل های درمانی خوبی هستیم و پایگاه های آموزشی درمانی را در منطقه برای کشورهای مختلف ایجاد می نماییم.
وی افزود: فتوای رهبری بعنوان حرمت تولید و کاربرد سلاح های کشتار جمعی می تواند مبنای خوبی برای سیاست خارجی کشور باشد و این پیمان را تعمیم بدهد.




منبع:

1399/04/08
21:21:37
5.0 / 5
2190
تگهای خبر: اقتصاد , رهبری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۱
محفل