بورل:

حفظ برجام محور نشست وزرای امور خارجه گروه ۱ بعلاوه ۴و ایران است

حفظ برجام محور نشست وزرای امور خارجه گروه ۱ بعلاوه ۴و ایران است

محفل: مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اظهار داشت: امروز(دوشنبه)ریاست نشست مجازی وزرای گروه چهار بعلاوه یک و ایران ـ اعضای برجام - را برعهده خواهم داشت تا تعهدمان را برای حفظ این توافق مورد تاکید قرار دهیم.


به گزارش محفل به نقل از ایرنا، جوسپ بورل این توئیت را روز دوشنبه در آستانه برگزاری نشست غیر رسمی وزرای امور خارجه دولت های عضو برجام بیان کرد.
این نشست بگفته سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان ساعت ۱۱ و نیم بامداد به صورت ویدئوکنفرانس انجام می شود. سعید خطیب زاده عنوان کرد: این جلسه به موضوعات ویژه برجامی متمرکز نیست، بلکه مجموعه تحولات چند ماه گذشته درآن بررسی خواهد شد.
نشست امروز متعاقب هفدهمین جلسه کمیسیون مشترک برجام که چهارشنبه گذشته در سطح معاونان و مدیران سیاسی وزیران امور خارجه گروه ۴ بعلاوه یک انجام شد منعقد می شود. در این جلسه شرکت کنندگان با گوشه چشمی به گمانه زنی ها درباره بازگشت دولت جدید آمریکا به برجام خواهان اجرای کامل این توافق شدند.
سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان بیان داشت: آنچه وزارت امور خارجه به صورت مداوم و بدون گسست پیامی اعلام نموده، این است که برجام موضوعی است که روند خودرا داشته، مذاکره شده، امضا و نهایی شده است و نمی گردد آنرا باز کرد. قطعنامه ۲۲۳۱ روشن است.
وی با اعلان اینکه برخی مشتاق تغییرات هستند، اشاره کرد: گفته ایم برجام مذاکره مجدد نمی گردد و طرف ها به تعهداتشان بازگردند. درباب موضوعات فرعی دیگر هم ایران با مقاومت حداکثری خود نشان داد در امنیت ملی و مصالح عالی اش با کسی مذاکره نمی نماید. ایران اولویت های دفاعی خودرا دارد و بر طبق آن عمل می کند


1399/10/01
18:25:07
5.0 / 5
1205
تگهای خبر: دولت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۲
محفل