در مصاحبه با كانال یك تلویزیون ملی بلاروس:

سفیر ایران در بلاروس: باید از ظرفیت های اتحادیه اوراسیا برای افزایش مبادلات دو كشور بهره برد

سفیر ایران در بلاروس: باید از ظرفیت های اتحادیه اوراسیا برای افزایش مبادلات دو كشور بهره برد

سفیر جمهوری اسلامی ایران در بلاروس بر توسعه همكاریهای اقتصادی و استفاده از ظرفیت های «اتحادیه اقتصادی اوراسیا» در جهت افزایش مبادلات تجاری دو كشور تاكید نمود.


به گزارش محفل به نقل از ایرنا، سعید یاری روز پنجشنبه در مصاحبه با کانال یک تلویزیون ملی بلاروس ضمن تبیین مواضع سیاست خارجی کشورمان و عرضه تصویری از واقعیات تاریخ، تمدن، فرهنگ و زیبایی های ایران برای افکار عمومی بلاروس، به همکاریهای نزدیک میان ایران و بلاروس در سازمان ها و نهادهای بین المللی و همینطور وجود دیدگاه های مشترک و همسو میان دوکشور نسبت به مسائل جهانی اشاره و بر توسعه همکاریهای اقتصادی و استفاده از ظرفیت های «اتحادیه اقتصادی اوراسیا» در جهت افزایش مبادلات تجاری دو کشور تصریح کرد.
سفیر کشورمان با یادآوری سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران در خصوص عدم مداخله در امور داخلی سایر کشورها، ابراز امیدواری کرد که بزودی آرامش کامل در بلاروس حاکم شود.
یاری با تکیه بر «تروریسم اقتصادی» آمریکا ضد کشورمان، تصریح کرد: تحریم های آمریکا ضد ایران در شرایط شیوع پاندمی کووید ۱۹، مصداق بارز «جنایت ضد بشریت» است.
وی با اشاره به اقدام بزدلانه آمریکا در ترور سردار شهید سلیمانی، سیاست «تروریسم دولتی» آمریکا را محکوم به شکست دانست و تصریح کرد که ایران با قدرت، سیاست مبارزه با تروریسم در منطقه و جهان را ادامه خواهد داد.
سفیر جمهوری اسلامی ایران از سوی دولت و ملت ایران، برای دولت و ملت دوست بلاروس آرزوی سلامتی و پیشرفت کرد.



منبع:

1399/08/16
12:00:06
5.0 / 5
1422
تگهای خبر: اقتصاد , دولت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۵
محفل