فیاضی:

مشكلات كشور با یقه گیری حل نخواهد شد

مشكلات كشور با یقه گیری حل نخواهد شد

یك نماینده سابق اظهار داشت: نرمال سازی روابط بین قوا می تواند نخستین قدم در حل مشكلات كشور باشد.


عبدالواحد فیاضی در گفتگو با ایسنا در ارتباط با لزوم همکاری و همدلی میان سه قوه اظهار نمود: در شرایط فعلی کشور تحت فشار تحریم های شدید اقتصادی و مشکلات حاصل از بیماری کرونا است و به جهت اینکه ما بتوانیم کشور را از شرایط فعلی عبور دهیم و مردم را از رنج و ناراحتی برهانیم ابتدا باید بپذیرم هر سه قوه به یک اندازه مسئول هستند و بدون همکاری آنان مشکلی حل نخواهد شد.
وی افزود: مشکلات امروز کشور فقط مربوط به یک قوه نیست، بلکه ما با تلفیقی از ناکارآمدی هایی مواجه هستیم که سبب ایجاد این معضلات شده است.
این نماینده سابق مجلس اظهار داشت: ناگفته نمایند که همانند هر دوقوه دیگر رئیس جمهور و تمام دستگاهی اجرایی هشت سال پیش قول دادند تا اوضاع اقتصادی مردم را سامان دهند و چهار سال پیش مجدد بر این مورد تاکید نمودند، پس مشخص است که انتظار مردم از این قوه که قوه اجرایی می باشد بیشتر از دیگران است.
وی خاطرنشان کرد: درست است که مردم از مجلس دهم انتظار داشتند تا بعنوان ناظر به چگونگی اجرای شعارهای مطرح شده ورود پیدا کنند اما مجلس یازدهم باید بداند امروز در فرصت باقی مانده از عمر دولت آنچه که مهم می باشد با توسل به شعارهای هیجانی، فریاد و فغانِ استیضاح و یقه گیری به دست نمی آید.
فیاضی خاطرنشان کرد: نرمال سازی روابط بین قوا می تواند نخستین قدم در حل مشکلات کشور باشد. کش مکش ها، گرو گشی و مهتم کردن دیگری درست نیست. رئیس جمهور هم باید در ماه های باقی مانده مسئولانهتر عمل کند. همینطور ایشان باید در اتخاذ مواضع خودش حواسش جمع تر باشد.
او در آخر اظهار داشت: مجلس هم بداند استیضاح و دامن زدن به اختلافات به جز ناامنی برای کشور هیچ سودی ندارد. گرچه با قانون اساسی قوی که داریم این اتفاق نمی افتد اما فراموش نکنیم مدارا کردن و هماهنگی و همدلی بین مجلس و دولت با رعایت چهارچوب های قانونی جواب گوی مشکلات ما است. مجلس اختیارات قانونی بیشتر وبهتری نسبت به استیضاح دارد. کمیسیون های مرتبط باید با دولت همفکری کنند.



1399/08/06
13:25:36
5.0 / 5
1466
تگهای خبر: اقتصاد , دولت , طرح , قانون
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۵
محفل