بررسی تحولات سوریه در نشستی در محل سازمان ملل متحد در ژنو

بررسی تحولات سوریه در نشستی در محل سازمان ملل متحد در ژنو

سه كشور ضامن روند آستانه و نماینده ویژه دبیركل در امور سوریه (گیر پدرسن ) روز چهارشنبه پنجم شهریورماه طی نشستی در محل سازمان ملل متحد در ژنو دیدار و پیرامون تحولات سوریه بخصوص سومین نشست كمیته قانون اساسی، ادلب و كارگروه تبادل ربوده شدگان و مفقودین با حضور نماینده ایران بحث و تبادل نظر كردند.


به گزارش محفل به نقل از ایرنا، در این جلسه، ابتدا پدرسن گزارشی از نحوه برگزاری نخستین دور از سومین نشست کمیته فوق ارائه نمود. نماینده ویژه همینطور ابراز امیدواری کرد که آتش بس ادلب ادامه یابد و بر ضرورت تداوم کار کارگروه تبادل تصریح کرد.
در ادامه سه کشور ضامن روند آستانه به تشریح دیدگاه های خود پرداختند.
«علی اصغر خاجی» دستیار ارشد وزیر خارجه ایران در این جلسه مواضع کشورمان را در مورد سوریه شرح داد.
وی بر ضرورت احترام به حاکمیت ملی، استقلال، وحدت و تمامیت ارضی سوریه تاکید و بر عزم کشورمان برای مقابله با تروریسم در منطقه و بخصوص در سوریه خاطرنشان کرد.
دستیار ارشد وزیر خارجه ایران همینطور بر حل بحران سوریه از راه گفت وگوهای سوری - سوری و تداوم فعالیتهای کمیته قانون اساسی تاکید و آمادگی کشورمان را برای پشتیبانی از تداوم کار این کمیته اعلام نمود.
خاجی همینطور خواهان رفع تحریم های ظالمانه یکجانبه بر مردم سوریه و عرضه کمک های بشردوستانه به مردم این کشور بخصوص در مقابله با کرونا شد.
وی ضرورت اجرای توافقات موجود در ادلب را خاطر نشان و ابراز امیدواری کرد که با اجرای توافقات، آرامش پایدار در ادلب برقرار شود.
خاجی در خاتمه بر لزوم ازسرگیری کارگروه تبادل بعنوان یک مسئله انسانی و اعتمادساز تصریح کرد.



منبع:

1399/06/06
23:32:14
5.0 / 5
1763
تگهای خبر: قانون , نماینده
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۴
محفل