رییسی در دیدار با جمهور ازبكستان:

توسعه تعاملات با کشورهای اسلامی، همسایه و همسو از اولویت های ایران است

توسعه تعاملات با کشورهای اسلامی، همسایه و همسو از اولویت های ایران است

محفل: محفل: رییس جمهور توسعه تعاملات سیاسی و اقتصادی با کشورهای اسلامی، همسایه و همسو را از اولویت های اصلی سیاست خارجی جمهوری اسلامی عنوان نمود و با اشاره به اهمیت جایگاه سازمان های منطقه ای در حوزه سازی برای تسهیل روابط با کشورهای همسو، بهره گیری از ظرفیت این سازمان ها را در تقویت مناسبات و تعاملات ایران و ازبکستان مورد تاکید قرار داد.



به گزارش محفل به نقل از ایسنا، سید ابراهیم رئیسی که بمنظور شرکت در شانزدهمین اجلاس سازمان همکاری اقتصادی اکو به تاشکند سفر کرده است، با آقای شوکت میرضیایف رییس جمهور ازبکستان ملاقات و گفتگو کرد.

رئیس جمهور در این جلسه ضمن ابراز رضایت از روند اجرائی شدن توافقات میان دو کشور خصوصاً در بخش آی تی، تجارت، حمل و نقل و مسائل پولی و بانکی، بر ضرورت هدف گذاری و کوشش برای ارتقای بیشتر سطح همکاری ها در عرصه های یاد شده اصرار کرد.

رئیسی در ادامه توسعه تعاملات سیاسی و اقتصادی با کشورهای اسلامی، همسایه و همسو را از اولویت های اصلی سیاست خارجی جمهوری اسلامی عنوان نمود و با اشاره به اهمیت جایگاه سازمان های منطقه ای در حوزه سازی برای تسهیل روابط با کشورهای همسو، بهره گیری از ظرفیت این سازمان ها را در تقویت مناسبات و تعاملات بین مورد تاکید قرار داد.

آقای شوکت میرضیایف رییس جمهور ازبکستان نیز در این جلسه ضمن ابراز خرسندی از میزبانی از دکتر رئیسی و هیئت عالی رتبه جمهوری اسلامی ایران، بر ضرورت تقویت مناسبات و همکاری ها میان ایران و ازبکستان تاکید و از افتتاح خانه نوآوری ایران در تاشکند تشکر کرد و آنرا سبب آشنایی بیشتر فعالان اقتصادی این کشور با دستاوردها، ظرفیت ها و تجربیات جمهوری اسلامی ایران دانست.





منبع:

1402/08/18
12:50:06
5.0 / 5
286
تگهای خبر: اقتصاد
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۳
محفل