تمهیدات و تدابیر ترافیکی ویژه مراسم ارتحال امام (ره)

تمهیدات و تدابیر ترافیکی ویژه مراسم ارتحال امام (ره)

به گزارش محفل، رئیس پلیس راهور فراجا تمهیدات و تدابیر ترافیکی ویژه مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) را شرح داد.


به گزارش محفل به نقل از ایسنا، سردار سید کمال هادیانفر امروز در جلسه قرارگاه نصر پلیس راهور فراجا که به منظور بررسی و هماهنگی طرح های ترافیکی ویژه ایام سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) در شهرک آزمایش برگزار شد، اظهار داشت: در چندسال اخیر به علت شرایط کرونا امکان حضور گسترده مردم در مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) وجود نداشت اما سال جاری از سراسر کشور در مراسم حضور خواهند یافت و پیشبینی ها حاکی از اینست که مابین یک تا ۱.۵ میلیون نفر در این مراسم حاضر شوند.

وی با اشاره به اینکه مهم ترین اولویت ما تأمین امنیت ترافیکی شرکت کنندگان در مراسم است، اظهار داشت: سال جاری از ۳۱ استان کشور زایر خواهیم داشت که برخی با اتوبوس، برخی با خودروی شخصی و برخی هم به شکل پیاده خویش را به مراسم می رسانند که ما باید ایمنی تردد این عزیزان را تأمین نماییم.

رئیس پلیس راهور فراجا همینطور از اتخاذ تمهیدات برای سفر به دیگر نقاط کشور هم اطلاع داد و اظهار داشت: بخشی از سفرها هم مربوط سفرهایی است که شهروندان قبل یا پس از مراسم به شهرهای زیارتی و سیاحتی انجام می دهند که باید برای آن هم آمادگی لازم را داشته باشیم.

هادیانفر با اشاره به اینکه سفرها از روز چهارشنبه ۱۰ خرداد شروع شده و تا دوشنبه ۱۵ خرداد و حتی سه شنبه ۱۶ خرداد ادامه خواهد داشت، گفت همکاران باید توجه داشته باشند که در مراسم ارتحال گرچه ورود به مرور صورت می گیرد، اما خروج سریع است و باید تمهیدات لازم اتخاذ شود.


ممنوعیت تردد موتورسیکلت های بالای ۲۵۰ سی سی در مراسم و رژه
رئیس پلیس راهور فراجا ضمن اشاره به زائرانی که به شکل پیاده قصد عزیمت به سمت حرم مطهر را دارند، اظهار داشت: این افراد باید زمان سفر خویش را مدیریت کنند و حتما مسیر خویش را به پلیس راه اطلاع دهند تا هماهنگی لازم در این خصوص صورت گیرد.
وی در رابطه با تردد موتور سیکلت ها هم اظهار داشت: موتورسیکلت های بالای ۲۵۰ سی سی عامل نمایش، تفاخر و تصادف هستند و این موتورسیکلت ها با نام هر ارگانی، اجازه تردد در مراسم و انجام رژه و نمایش و... را ندارند. تردد باید با موتورهای متعارف و کمتر از ۲۵۰ سی سی صورت گیرد.
رئیس پلیس راهور فراجا همینطور به روسای پلیس راه و راهور در استان مازندران تصریح کرد که تا حد ممکن رفت و آمد زائرین از جاده هراز صورت گیرد، چون که این جاده ایمنی بیشتری برای تردد اتوبوس دارد.


ممنوعیت تردد اتوبوس های درون شهری برای حرکت به سمت حرم مطهر
هادیانفر در رابطه با اتوبوس ها هم اظهار داشت: تردد اتوبوس های درون شهری برای حرکت به سمت حرم مطهر ممنوع می باشد و به جد با این اتوبوس ها برخورد خواهد شد. البته طی هماهنگی که با وزارت کشور انجام شده است ترددهای اتوبوس های درون شهری از تهران بزرگ و البرز و احیانا استان قم برای حضور در مراسم بلامانع است که این اتوبوس ها باید استاندارد و ایمن باشند و پلیس بر این موارد نظارت می کند.
وی با تکیه بر این که اعمال محدودیت های ترافیکی باید حساب شده باشد، اظهار داشت: لازم است نحوه اعمال محدودیت ها و یکطرفه شدن بعضی از جاده ها بگونه ای صورت گیرد که مشکلی در تردد و رفت و آمدها ایجاد نشود. همینطور در مورد جاده خاکی و کنار رودخانه در راه رودبار هم تاکید می کنم که تا حد امکان خودرو ها را از مسیر اصلی عبور دهند و از هدایت خودرو ها به این مسیر پرهیز شود.





منبع:

1402/02/31
12:25:31
5.0 / 5
449
تگهای خبر: طرح , قم
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۳
محفل