حاج علی اكبری:

شاهد تلاش گسترده ای برای ضربه زدن به منطق اسلامی در مبحث زن بودیم

شاهد تلاش گسترده ای برای ضربه زدن به منطق اسلامی در مبحث زن بودیم

محفل: به گزارش محفل، خطیب این هفته نماز جمعه تهران اظهار داشت: در ماجرای فتنه انگیری های سه ماهه اخیر از میان صدمه های مادی و معنوی که به جامعه ما وارد شد، دو صدمه یعنی صدمه شکستن قبح بی حرمتی به مقام زن با شکستن عفاف و حجاب و دیگری ایجاد گسست های عاطفی در جامعه از همه مهمتر بود.


به گزارش محفل به نقل از ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین محمدجواد حاج علی اکبری در خطبه های این هفته نماز جمعه تهران با دعوت همه به رعایت تقوای الهی اظهار داشت: بهترین توشه ای که در مسافرت ابدی انسان را یاری می کند، تقواست.
وی با تسلیت فرارسیدن ایام فاطمیه و ضمن اشاره به ماجرای فتنه انگیری های اخیر اظهار داشت: ماجرای فتنه انگیری های سه ماهه اخیر از میان صدمه های مادی و معنوی که به جامعه ما وارد شد دو آسیبش مهمتر بود که نخستین صدمه شکستن بی حرمتی به مقام زن با شکستن عفاف و حجاب بود.
وی اضافه کرد: سست کردن بنیان خانواده در غرب و این سیر بنیان کن به سمت سایر کشورها را رها کردند و هم در امریکای لاتین و افریقا و بخشی از اسیا خرابی های جبران ناپذیری به وجود اورد. در ایران عزیز ما که موج استحاله هویتی زنان که در دوران ستم شاهی شروع شده بود و در متن برنامه های رسمی رژیم کثیف ستم گر قرار گرفته شد، با پرچم اسلام ناب محمدی متوقف گردید و بازگشت به هویت فاطمی در دستور کار ملت ایران قرار گرفت.
وی افزود: انقلاب اسلامی حرفی نو و نگاهی نو و تحول آفرین در این حوزه پیش روی بشریت گذاشت و این نگاه جدید در چارچوب کنش گری زن مسلمان ایرانی عینیت یافت و الگوی سوم زن در مقابل الگوی شرقی و غربی را ارائه کرد.
وی خاطرنشان کرد: تعبیر زیبای مقام معظم رهبری که فرمودند زن مسلمان ایرانی تاریخ جدیدی در چشم زنان گشود و ثابت کرد که میتوان زن بود و عفیف و محجبه و شریف بود و در عین حال در مرکز بود و میتوان سنگر خانواده را پاکیزه نگه داشت. این الگوی درخشنده، منطق غربی مسلط در رابطه با زنان را به چالش کشید و چشم جهانیان را در اقصی نقاط عالم به خود جلب کرد و در مقابل استعمار غربی در مبحث زن صف آرایی کرد. با اینکه تا تحقق این الگوی سوم و فاخر و برجسته و پاک سازی فرهنگ ایرانی از شایبه الگوی فرهنگی غربی راه طولانی در پیش داریم ولی آنچه در چهل روز گذشته انجام شد، در جهت رشد و تعالی زنان کاری بزرگ بود و اقدامی فرخنده و پربرکت و همین مقدار کابوسی برای غربی ها بود که میدیدند.
حاج علی اکبری تصریح کرد: ما در جریان اخیر شاهد تلاش گسترده ای برای ضربه زدن به منطق اسلامی در مبحث زن بودیم البته در ماجراهای اخیر مشاهده کردید که در فتنه انگیزی های اخیر همه شیاطین را بسیج کردند و عناصر خودفروخته خویش را به میدان آوردند و از ظرفیت فریب خوردگان استفاده کردند تا در مقابل منطق انقلاب اسلامی صف آرایی کنند و به این اهتزاز هویتی زن ضربه جبران ناپذیری را بزنند گرچه از جامعه بزرگ ایران و از جانب جامعه بانوان ما و دختران یک نه بزرگ را شنیدند، اما خلاءهای فرهنگی و ضعف های ساختاری در حوزه آموزش و پرورش و آموزش عالی و دشواری هایی که در عرصه های دیداری و شنیداری داریم و ولنگاری درحوزه مجازی، سبب خسارت جبران ناپذیری در این بخش شد و در این بخش هم باز چشم امید ما به فاطمه زهرا (س) است.
وی اضافه کرد: خسارت دیگری که در فتنه انگیزی های اخیر وارد شد، ایجاد گسست های عاطفی در جامعه بود.

وی اضافه کرد: فقط با اخوت و محبت و وحدت می شود آرمان های بزرگ الهی را محقق کرد و ما این عطیه بزرگ الهی را در جریان انقلاب دریافت کردیم و این الفت و برادری در دفاع ۸ ساله خویش را نشان داد و در حوادثی همچون سیل و زلزله و هم کرونا مشاهده کردید که مردم چقدر فداکاری داشتند. جامعه غربی گرفتار روح سرد و فقر شدید عاطفی است و نسبت به جامعه ما خیلی حسادت دارند و در مقابل این حقیقت الهی، کار کشورهای غربی و انگلیس تولید نفرت و دعوا و درگیری و فحاشی در جامعه است و تخصص دارند و کارشان تولید تفرقه است. این کار تخصص شیاطین است و استاد این کارند و در هرجا که وارد شوند مردم را به جان هم می اندازند و با ایجاد درگیری هاست که به مردم دنیا مسلط می شوند.
خطیب این هفته نماز جمعه تهران افزود: با برنامه ریزی گسترده این دفعه شیاطین به میدان آمدند تا به الفت صدمه زنند و دولت و مردم را به جان هم بیندازند و نیروهای امنیتی و قومیت ها را نسبت به همدیگر بدبین کنند و این نمونه را در فتنه انگیری های اخیر دیدید. با تولید دروغ های نجومی و استفاده از اراذل اجاره ای و استفاده از سلاح های سرد و گرم و مواد افیونی و با استفاده از نقطه ضعف ها در مسایل اقتصادی ما، وارد میدان شدند، ولی در هدف های شوم خود شکست خوردند و ملت مهربان ما یک "نه" بزرگ به آنها گفت اما مع الاسف صدمه های فراوانی به الفت و جامعه ما وارد شد. در خانواده ها دیدید چقدر حال ما را خراب کردند.
وی اضافه کرد: راه نزدیک و نسخه علاج برای فرهنگ ما پناهنده شدن به حضرت مادر است و مادر کانون عاطفه است ا بانوی دو عالم که هرچه داریم از اوست و جامعه ما باید باردیگر با یاد مادر کنار هم جمع شود و از عنایات فاطمه زهرا(س) برای این دردها استفاده نماید.
وی در خطبه دوم نماز جمعه هم ضمن اشاره به این که دی ماه، ماه خاطره های بزرگ و رشادت ها و یوم الله های بزرگ برای ملت ماست، اظهار داشت: دی ماه، تشییع ده ها میلیونی حاج قاسم عزیزمان بود. حاج قاسم عزیز یادآور همه فضیلت های ملت ماست و خود به تنهایی یک ملت بود. به تعبیری رهبری، ملتی ترین و امتی ترین چهره روزگار ما و مظهر تلاش و مجاهدت و اخلاص و فداکاری و شجاعت و دیپلمات قوی و دوست صمیمی و عاشق شهیدان بود و به چیزی که آرزویش را داشت یعنی به شهادت رسید و پس از شهادت هم حاج قاسم هست و با شهادتش وسط جامعه ما حضور دارد و دعوت به مقاومت و عفت و صفا و محبت می کند و قویتر از قبل شهادتش و موثرتر هم هست.
وی افزود: یادگار حاج قاسم وصیت نامه اوست که بعضی ها گفتند ولایت نامه است تا وصیت نامه. سراسر این وصیت نامه نور وعرفان، حماسه و صبر است و برای امروز چقدر راهگشاست. این وصیت نامه کمک می نماید ایران و امام خمینی کبیر و حضرت خامنه ای عزیز را باردیگر ببینیم. این وصیت نامه چقدر سازنده است و یک سبویی از معرفت و عشق الهی است.

وی تصریح کرد: به لطف خدا امروز شاهد عبور فاتحانه ملت صبور ایران از گردونه یک فتنه خطرناک هستیم و شاهد شکست مفتضحانه استکبار و منافقین کوردل هستیم. بیچاره های رسوا چه فکر می کردند چه شد؟ در زمستان سرد و رسوایی و یخبندان به سرافکندگی افتادند. این فتنه خطرناک که با مثلث شوم غربی و عربی و عبری و با ساز و برگ یک جنگ تمان عیار به مصاف ملت ما آمدند تا چرخ پیشرفت را کند کنند، به لطف پروردگار مثل دفعات قبل شکست خوردند؛ باآنکه خسارت های فراوانی را وارد کردند. از اتاق های فکر شیطانی شان خبر می رسد که می گویند شکست خوردیم و می گویند عواملشان از داخل فریبشان دادند و چقدر دلار و هزینه صرف کردند و چقدر امکانات فراهم کردند، ولی شکست خوردند و ملت ما پیروز شد.
وی اضافه کرد: علاوه بر سختی های معیشتی، ملت ما صبر کردند و صحنه های رعب و برادرخوانده داعش را تحمل کردند و در صحنه های لازم حاضر شدند و با حافظان امنیت همکاری کردند و شهید دادند و در تشییع پیکر شهیدان حماسه آفریدند و ۱۳ ابان متفاوتی را به کوری چشم دشمنان خلق کردند و پای شهیدان و رهبری عاشقانه ایستادند.
ویادامه داد: هم اکنون باید پس از نشست غبار فتنه ها عمیق تر قضایا را ببینیم و خسارت ها را دقیق تر ارزیابی و نقطه ضعف ها را بررسی نماییم و گرفتاری های داخلی را تحلیل نماییم. حالا فرصت این بررسی هاست که با مسئولین و نخبگان و مردم صورت گیرد و باید هوشیاری خویش را افزایش دهیم و مراقب توطئه های جدید دشمنان زخم خورده باشیم.
وی همینطور اظهار داشت: در هیاهوی این فتنه انگیری ها صدای صاحبان اصلی انقلاب کمتر شنیده شد و کسانی که در این چند ماه زیر چرخ سنگین فشارهای زندگی قرار داشتند و گرانی های افسارگسیخته را تجربه می کردند و در مبحث مسکن وعده هایی داده شد ولی شرایط جور دیگر شد و ظلم مضاعفی در هیاهوی اخیر به جامعه ما شد.

وی در انتها تصریح کرد: دولت محترم برای حل مسایل کشور مصمم است، ولی بعضی از این مشکلات کاملا وابسته به تدابیر داخلی است والا گرانی های بی منطق توجیهی ندارد و ان شاءالله در این حوزه فکری شود و با مهربانی دولت این مشکلات برطرف شود و هرجا که دولت و مسولان نمی توانند کار را پیش ببرند با مردم صحبت کنند و رئیس جمهور مردمی با مردم صحبت کند و مسایل را با آنها در بین بگذارد.




منبع:

1401/10/02
18:56:42
5.0 / 5
449
تگهای خبر: آموزش , اقتصاد , دولت , رهبری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۱
محفل