آیت الله رئیسی با تبریك روز ملی ارمنستان:

ایران آماده تعمیق مناسبات با استفاده از مرز مشترک با ارمنستان است

ایران آماده تعمیق مناسبات با استفاده از مرز مشترک با ارمنستان است

محفل: به گزارش محفل، آیت الله رئیسی در پیام های تبریک روز ملی ارمنستان به نخست وزیر و رئیس جمهور تصریح کرد: ایران با استفاده از مرز تاریخی مشترک با ارمنستان، آماده تعمیق مناسبات همه جانبه برپایه منافع متقابل است.


به گزارش حوزه دولت ایرنا، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز چهارشنبه در پیامی به «نیکول پاشینیان» نخست وزیر جمهوری ارمنستان با تبریک فرا رسیدن سالگرد استقلال و روز ملی این کشور تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران در قالب سیاست همسایگی، اهمیت ویژه ای نسبت به مناسبات با کشورهای منطقه قفقاز همچون کشور دوست ارمنستان قائل است و با استفاده از مرز تاریخی مشترک با آن کشور، آماده تعمیق مناسبات همه جانبه برپایه منافع متقابل است.
رئیس جمهور با تاکید مجدد بر رویکرد اصولی جمهوری اسلامی ایران در پشتیبانی از استقلال، حاکمیت و تمامیت ارضی کشورهای همسایه، بر اهمیت رایزنی های مستمر در مورد موضوعات مورد علاقه طرفین تاکید کرد.
آیت الله رئیسی همینطور در پیام جداگانه ای به «واهاگن خاچاتوریان» رئیس جمهوری ارمنستان ضمن تبریک فرا رسیدن سالگرد استقلال و روز ملی این کشور خاطرنشان کرد: دو ملت ایران و ارمنستان با فرهنگ و تاریخ مشترک، همواره در کنار یکدیگر مسیر رشد و تعالی را طی کرده اند.
رئیس جمهور در این پیام ابراز امیدواری کرد در آینده هم با تاکید بر پیوندهای کهن و بهره گیری از مرز مشترک تاریخی و در فضای حسن همجواری، مناسبات همه جانبه در جهت منافع دو ملت گسترش و تحکیم یابد.

1401/06/30
21:46:11
5.0 / 5
656
تگهای خبر: دولت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۳
محفل