با پیام مقام معظم رهبری

مراسم برائت از مشرکین در عربستان انجام شد

مراسم برائت از مشرکین در عربستان انجام شد

محفل: مراسم برائت از مشرکین از طرف ایرانیها با حضور نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و قرائت پیام مقام معظم رهبری، در سرزمین عرفات همزمان با مناسک حج، اجرا شد.


به گزارش محفل به نقل از ایسنا، این مراسم در هر دوره از حج تمتع با توافق عربستان در چادرهای محل اسکان زوار ایرانی در صحرای عرفات انجام می شود. مراسم برائت از مشرکین، فرصتی است تا ابعاد سیاسی حج را در عین وحدت مسلمانان جهان به معرض نمایش گذاشته شود.
در چادرهای بعثه مقام معظم رهبری، درحالی که زوار ایرانی حضور داشتند، ضمن گرامیداشت یاد شهدای مسجدالحرام و فاجعه منا، شعارهایی مقابل آمریکا و اسرائیل روی تابلوها نوشته شده بود و زوار نیز شعارهایی ضداستکباری با تاکید بر وحدت اسلامی سر دادند.
متن پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی برای کنگره حج ۱۴۰۱ نیز توسط حجت الاسلام والمسلمین نواب ـ نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی ـ خوانده شد.
حضرت آیت الله خامنه ای از سال ۱۳۶۸ تا حالا هر سال به مناسبت موسم حج پیام هایی را خطاب به امت اسلامی صادر و نکاتی درباره وظایف مسلمانان نسبت به حوادث و مسائل جامعه اسلامی بیان کرده اند.


مراسم برائت از مشرکین همزمان با مناسک حج تمتع، بامداد روز عرفه انجام می شود. در عربستان ۱۷ تیرماه روز عرفه است و زوار در بعدازظهر همین روز، دعای روز عرفه را در کنار کوه رحمت (جبل الرحمه) برگزار می کنند.
هم اینک حدود ۳۹ هزار و ۶۰۰ زائر ایرانی جهت شرکت در مناسک حج تمتع در عربستان حضور دارند. این کشور بعد از دو سال برگزاری حج بدون حضور زوار خارجی و به گونه ای محدود، امسال به یک میلیون نفر اجازه شرکت در این مناسک را داده است. تا قبل از ویروس عالم گیر کرونا حج تمتع با حضور بیش از دو و نیم میلیون زائر از سراسر جهان برگزار می شد.



1401/04/17
15:02:49
5.0 / 5
823
تگهای خبر: رهبری , نماینده
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۴
محفل