محمدی:

وظیفه دولت می باشد که شرایط یارانه بگیران را احراز کند نه مردم

وظیفه دولت می باشد که شرایط یارانه بگیران را احراز کند نه مردم

نماینده مردم بافت در مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به حذف بعضی از مردم از دریافت یارانه کالاهای اساسی اظهار داشت: دولت باید شرایط یارانه بگیران را احراز کند نه این که مردم به دنبال اثبات واجدالشرایط بودن باشند.


به گزارش محفل به نقل از ایسنا، صمدالله محمدی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز (سه شنبه) مجلس شورای اسلامی، با تبریک سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر، بیان نمود: در زمان جنگ تحمیلی هشت ساله آمریکا و ایادی زبونش هزاران بار قویتر از ما بودند، در حالیکه امکانات از زمان کشور هزاران بار ضعیف تر از امکانات و قدرت فعلی بود، اما با رهبری مردی خدایی و همراهی ملت در آن جنگ پیروز شدیم؛ چون که اولویت آن زمان دفاع ایثارگرانه در راه ولایت و سایر ارزش های ناب اسلام بود.
وی خطاب به نمایندگان مجلس اظهار داشت: امروز در شرایطی که هزاران بار قویتر از دوران دفاع مقدس هستیم، اولویت اصلی دشمن یعنی آمریکا جنگ اقتصادی می باشد و مهم ترین هدفش شلیک به نقطه امید مردم ایران است که پیروزی در مقابل این دشمن دیرینه تنها با ولایت پذیری و شکل گیری جبهه متحد در مقابله با این جنگ ظالمانه محقق خواهد شد.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ضمن اشاره به این که این پیروزی الزامات خویش را می طلبد، اظهار داشت: امروز باوجود همسویی ارکان نظام با رویکرد انقلابی، متاسفانه هنوز در داخل کشور جبهه ای متحد در مقابله با این جنگ ظالمانه شکل نگرفته و به نظر می آید اقدامات به صورت جزیره ای و خارج از چارچوب شناخت و گاها غیرتخصصی انجام می شود، بنابراین وظیفه داریم برای مدیریت جنگ اقتصادی و در اولویت قرار دادن فرامین رهبر معظم انقلاب در مورد اجرایی شدن راهبردهای قرارگاه جنگ اقتصادی را همواره در دستور کار داشتیه باشیم.
محمدی در ادامه ضمن تشکر از اقدامات رئیس جمهور در مورد اجرای طرح های در ارتباط با ساماندهی وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم و مبحث کالاهای اساسی، اظهار داشت: باید در اجرای این طرح مهم چند نکته مهم مورد توجه و تاکید دولت قرار گیرد که همچون آنها این است که پایگاه جامع رفاه ایرانی ها که مبنای تصمیمات دهک های کشور می باشد، دارای نقص جدی اطلاعات است و متاسفانه همان اطلاعات هم به روز نیست و از همه مهم تر فرمول محاسباتی در ارتباط با دهک بندی در مورد این مورد دارای اشکالات اساسی می باشد.
وی ادامه داد: آنچه بعنوان نماینده مردم در حوزه انتخابیه و سایر نقاط کشور با آن روبرو شده ام، عدم وجود دقت لازم در دهک بندی اطلاعات مردم کشور است که باعث حذف بخش زیادی از آحاد جامعه در مورد دریافت یارانه کالاهای اساسی گردیده است.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در ادامه در این خصوص پیشنهاد کرد که یارانه کالاهای اساسی به همه مردم به جز گروه هایی که خود تمایل نداشته و یا بر مبنای اطلاعات دقیق اقتصادی آنها، به تشخیص دولت فاقد شرایط می باشند تعلق گیرد، یعنی دولت باید شرایط یارانه بگیران را احراز کند نه این که مردم به دنبال اثبات واجدالشرایط بودن باشند.
محمدی همینطور رئیس جمهور، رئیس سازمان برنامه و بودجه و وزیر امور اقتصاد و دارایی را مورد خطاب قرار داد و در مورد مشکلات حوزه انتخابیه اش اظهار داشت: استان کرمان طی سالهای گذشته با مدیریت سازمان مالیاتی و همکاری فعالان اقتصادی و پشتیبانی نمایندگان مجلس از ظرفیت های مالیاتی به صورت کامل بهره برده و جز استانهای برتر کشور از لحاظ وصول مطالبات مالیاتی است، اما گلایه جدی داریم چون که می باید بخشی از این منابع برای انجام عمرانی استان کرمان و شهرستان های جنوب و شرق استان اختصاص پیدا کند تا محرومیت های زیاد و عمیق این مناطق را حل و فصل نماید اما در عمده موارد این منابع برگشت داده نشده است و لازم است اصلاح این مورد در دستورکار دولت قرار گیرد.
وی خطاب به رئیس جمهور تصریح کرد: مردم حوزه انتخابیه انتظار دارند پاسخ دغدغه های تلنبار شده شان را در مسافرت جنابعالی به استان کرمان به نیکی دریافت نمایند. بهترین هدیه و خدمتی که باید در اولویت دولت قرار گیرد فعال شدن پروژه های زیرساختی و راه های مواصلاتی استان است.
نماینده مردم بافت در مجلس در انتها نطق خود خطاب به مسؤلان اظهار داشت: کم توجهی به حوزه انتخابیه و توزیع ناعادلانه صنعت، بسترساز مهاجرت ۵۰ درصدی مردم بخصوص جوانان به استانهای همجوار شده است.




منبع:

1401/03/03
15:04:03
5.0 / 5
801
تگهای خبر: اقتصاد , دولت , رهبری , طرح
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۳
محفل