سفیر جمهوری آذربایجان در ایران:

ایران و جمهوری آذربایجان ظرفیت های مناسبی برای افزایش روابط تجاری دارند

ایران و جمهوری آذربایجان ظرفیت های مناسبی برای افزایش روابط تجاری دارند

سفیر جمهوری آذربایجان در جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: دو کشور همسایه ایران و آذربایجان ظرفیت های مناسبی برای افزایش روابط تجاری  و اقتصادی دارند.


به گزارش محفل به نقل از خبرگزاری ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی استانداری اردبیل، علی علیزاده در حاشیه جلسه با استاندار اردبیل اظهار نمود: باتوجه به وجود ارتباطات تجاری از طرف فعالان اقتصادی ایران در آذربایجان و همین طور فعالان اقتصادی جمهوری آذربایجان در ایران، این ارتباطات با تسهیل عبور و مرور مرزی بیشتر می شود.
وی از بازگشایی مرزها در آینده نزدیک آگاهی داد و اظهار نمود: در دوران کرونا و با وجود بسته بودن مرزها با سایر کشورها، مرز جمهوری آذربایجان برای تردد و مبادلات تجاری با جمهوری اسلامی ایران باز بود.
سفیر جمهوری آذربایجان در ایران ضمن ابراز خرسندی از فراهم بودن زمینه مناسب کارهای اقتصادی برای شهروندان آذربایجانی در ایران و استان اردبیل، گسترش سرمایه گذاری ها در دو کشور با مشارکت فعالان اقتصادی را مورد تاکید قرار داد.
علیزاده همین طور از افزایش پروازها بین دو کشور و ساده کردن تردد بین مرزها برای عبور و مرور دو ملت آگاهی داد و اضافه کرد: اهالی ایران و جمهوری آذربایجان از دیرباز دارای ارتباطات و اشتراکات فرهنگی و دینی بوده اند و همچنان این ارتباطات برقرار است.
وی بیان کرد: با تسهیل در تردد از مرز دو کشور، گردشگری سلامت نیز همگام با مبادلات تجاری تقویت می شود.
سفیر جمهوری آذربایجان در ایران در ادامه از میهمان نوازی استان اردبیل قدردانی کرد.

1401/02/07
17:47:05
5.0 / 5
747
تگهای خبر: اقتصاد
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۳
محفل