ماجرای پرچم مالدیو در دیدار معاون رئیس جمهوری با رئیس مجمع عمومی سازمان ملل چه بود؟

ماجرای پرچم مالدیو در دیدار معاون رئیس جمهوری با رئیس مجمع عمومی سازمان ملل چه بود؟

به گزارش محفل ایرنا- برخی رسانه ها به دنبال انتشار تصویر دیدار دکتر انسیه خزعلی معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده با عبدالله شهید رئیس مجمع سازمان ملل با جو سازی به مبحث پرچم مالدیو در این عکس پرداختند و آنرا دستمایه ای برای فضاسازی رسانه ای قرار دادند.


این رسانه ها در حالی با توسل به این عکس معاون رئیس جمهوری از آن با عناوینی چون "نکته عجیب"و "اشتباه بزرگ" یاد کردند که در این دیدار هیچ اقدام خلاف پروتکلی صورت نگرفته است.
هر سال نماینده یکی از کشورهای عضو سازمان ملل به ریاست مجمع عمومی سازمان ملل انتخاب می شود که بر مبنای پروتکل ها، طی این یکسال در تمامی دیدارها، فقط پرچم آن کشور که نماینده اش به ریاست مجمع عمومی انتخاب شده و هم پرچم سازمان ملل در اتاق کار او قرار دارند و هیات های سایر کشورها هم برای دیدارهایی که در اتاق رئیس مجمع عمومی برگزار می شود، پرچم خویش را قرار نمی دهند.
عبدالله شهید رئیس کنونی مجمع عمومی سازمان ملل هم دیپلمات کهنه کار اهل جمهوری مالدیو است که بعد از دو دوره تصدی وزارت خارجه کشورش، از خرداد ۱۴۰۰ بعنوان رئیس هفتاد و ششمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد انتخاب شده که تا سپتامبر ۲۰۲۲ (شهریور و مهرماه سال ۱۴۰۱) ریاست آنرا برعهده دارد.
در دیگر دیدارهای عبدالله شهید با سیاستمداران و سران کشورها هم پرچم کشور مالدیو وجود دارد که نشان از ملیت رئیس کنونی مجمع عمومی سازمان ملل دارد و ارتباطی با مهمانان ندارد.


گفتنی است انسیه خزعلی معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده جهت شرکت در شصت و ششمین نشست کمیسیون مقام زن در سازمان ملل به نیویورک سفر کرده که در حاشیه این نشست تابحال با مقامات مسئول کشورهای مختلف جهان در امور زنان، خانواده و کودکان دیدارها و رایزنی هایی داشته است.
شصت و ششمین دور از نشست های سالیانه کمیسیون مقام زن پس از دو سال وقفه به علت انتشار کرونا از روز دوشنبه ۱۴ مارس (۲۲ اسفندماه ۱۴۰۰) در مقر سازمان ملل متحد در نیویورک برگزار شده که تا ۲۵ مارس ۲۰۲۲ (۵ فروردین ۱۴۰۱ ) با حضور رهبران و مقامات عالی رتبه حوزه زنان کشورها ادامه خواهد داشت.
کمیسیون مقام زن یکی از نخستین نهادهای بین المللی است که ذیل شورای اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل متحد به منظور تصمیم گیری و سیاست گذاری برای بهبود شرایط زنان در جای جای دنیا بوجود آمده که نشست سال جاری با عنوان «دستیابی به برابری جنسیتی و توانمندسازی همه زنان و دختران در زمینه تغییر اقلیم سیاست ها و برنامه های کاهش خطرات زیست محیطی و بلایا » برگزار شده است.




منبع:

1400/12/28
14:28:03
5.0 / 5
818
تگهای خبر: اقتصاد , نماینده
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۳
محفل