در دیدار با رئیس مجمع عمومی سازمان ملل

خزعلی: در صورت رفع تحریم ها امکان حمایت وسیع تری از زنان ایرانی وجود خواهد داشت

خزعلی: در صورت رفع تحریم ها امکان حمایت وسیع تری از زنان ایرانی وجود خواهد داشت

به گزارش محفل ایرنا- انسیه خزعلی معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده در دیدار با رئیس مجمع عمومی سازمان ملل عنوان کرد: در صورت رفع تحریم ها امکان حمایت وسیع تری از زنان ایرانی وجود خواهد داشت چون که تحریم های یکجانبه، زنان و کودکان را گرفتار صدمه جدی به خصوص در تأمین نیازهای بهداشتی و دارویی کرده است.


به گزارش محفل به نقل از خبرگزاری ایرنا، دکتر انسیه خزعلی معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده در حاشیه شصت و ششمین نشست کمیسیون مقام زن در مقر سازمان ملل متحد در نیویورک با عبدالله شهید رئیس مجمع عمومی سازمان ملل متحد ملاقات و گفتگو کرد.
معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده انتصاب آقای عبدالله شهید به ریاست هفتاد و ششمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد را تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد که همه زنان بخصوص خانمهایی که تحت تحریم یا درگیر جنگ و مشکلات اقتصادی هستند از حمایت وی برخوردار شوند.
خزعلی به برنامه های جمهوری اسلامی ایران در دوره جدید ریاست جمهوری برای توانمندسازی بانوان اشاره کردند و از نقش هماهنگ کنندگی آیورا که برای دو سال به ایران واگذار شده است بعنوان یک ظرفیت مهم بین المللی یاد کرد.
عبدالله شهید هم با ابراز خرسندی از دیدار با معاون رئیس جمهوری جمهوری اسلامی ایران در امور زنان و خانواده اظهار داشت: حضور هیات جمهوری اسلامی ایران در کمیسیون مقام زن حاکی از عزم جدی این کشور در رسیدگی به مسایل بانوان است.
رئیس مجمع عمومی سازمان ملل علت پذیرش مسئولیت جدید خویش را اهتمام به مسایل حقوق بانوان و جوانان دانست و حضور زنان را در عرصه های تصمیم سازی ضروری برشمرد.
عبدالله شهید در این راستا از برگزاری دوره های فلوشیپ برای دیپلمات های جوان کشورهای کمتر توسعه یافته متشکل از ۵ زن و ۳ مرد در سال میلادی جاری اطلاع داد.
معاون رئیس جمهوری ایران در امور زنان و خانواده هم به آموزه های اسلام در مورد حقوق زن اشاره نمود و عنوان کرد: امروزه در خیلی از کشورهای اسلامی شبیه کشورهای غربی، زنان موظف به اشتغال و مشارکت در اقتصاد خانواده هستند و علاوه بر آن مسئولیت امور فرزندان و منزل را هم به عهده دارند ولی متاسفانه تلاش بانوان به خصوص در منزل غالبا دیده نمی گردد.
خزعلی از اجرای طرح بیمه سلامت برای بانوان روستایی و کوشش برای ایجاد بیمه برای زنان خانه دار اطلاع داد و خاطرنشان کرد که در صورت رفع تحریم ها امکان حمایت وسیع تری از بانوان ایرانی وجود خواهد داشت چون که تحریم های یکجانبه زنان و کودکان را گرفتار صدمه جدی به خصوص در تأمین نیازهای بهداشتی و دارویی کرده است. طرفین در انتها بر همکاری و برنامه ریزی برای توانمندسازی زنان به منظور ایفای نقش در عرصه های مختلف خانوادگی و اجتماعی تصریح کردند.
به گزارش محفل به نقل از خبرگزاری ایرنا، شصت و ششمین دور از نشست های سالیانه کمیسیون مقام زن پس از دو سال وقفه به علت انتشار کرونا از روز دوشنبه ۱۴ مارس (۲۲ اسفندماه ۱۴۰۰) در مقر سازمان ملل متحد در نیویورک برگزار شده است.
این نشست که تا ۲۵ مارس ۲۰۲۲ (۵ فروردین ۱۴۰۱ ) ادامه خواهد داشت با حضور رهبران و مقامات عالی رتبه حوزه زنان کشورها برگزار شده است.
نشست سال جاری کمیسیون مقام زن با عنوان «دستیابی به برابری جنسیتی و توانمندسازی همه زنان و دختران در زمینه تغییر اقلیم سیاست ها و برنامه های کاهش خطرات زیست محیطی و بلایا » برگزار می گردد.
کمیسیون مقام زن یکی از نخستین نهادهای بین المللی است که ذیل شورای اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل متحد به منظور تصمیم گیری و سیاست گذاری برای بهبود شرایط زنان در جای جای دنیا بوجود آمده است.
این کمیسیون اصلی ترین رکن بین المللی است که در مورد کلیه مسائل در رابطه با زنان، پیشنهادات و گزارش های خویش را به دبیرکل سازمان ملل متحد، عرضه کرده و در موارد ضروری برای جلوگیری یا کاستن از موارد نقض حقوق بانوان اقدامات فوری صورت می دهد.
در انتخابات اخیر این کمیسیون، با وجود همه کارشکنی ها، شاهد موفقیت چشم گیر کشورمان در کسب ۴۳ رای از ۵۴ رای کشورهای عضو شورای اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل متحد بودیم. عضویت رسمی جمهوری اسلامی ایران در این نهاد اثرگذار ملل متحد، از سالجاری شروع شده و تا ۴سال ادامه خواهد داشت. این دستاورد بزرگ فرصت مغتنمی در اختیار جمهوری اسلامی ایران قرار داد تا به شکل پویا، مواضع برحق نظام در مساله زن و خانواده را در مجامع جهانی مطرح کند.




منبع:

1400/12/27
11:53:57
5.0 / 5
814
تگهای خبر: اقتصاد , انتخابات , طرح
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۴
محفل