صفری:

سهم ایران از صادرات و کریدورهای تجاری را تا بیش از سه برابر افزایش می دهیم

سهم ایران از صادرات و کریدورهای تجاری را تا بیش از سه برابر افزایش می دهیم

به گزارش محفل معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه اظهار داشت: اگر مدیریت واحدی برای تصمیم گیری در مرزها وجود داشته باشد می توان سهم ایران از صادرات و کریدورهای تجاری را تا بیش از سه برابر افزایش داد.


به گزارش خبرنگار سیاست خارجی ایرنا، جلسه ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی با دو دستور کار «مشکلات امور مناطق مرزی» و «اخرین وضعیت همکاری اقتصادی با چین» به ریاست مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه و با حضور اعضای ستاد مرکب از معاونان اقتصادی دستگاه های ذیربط برگزارشد.
صفری در این جلسه مدیریت واحد مرزی را برای افزایش صادرات و واردات و صدور خدمات مهندسی به کشورهای همسایه را بسیار با اهمیت دانست و اضافه کرد: اگر مدیریت واحدی برای تصمیم گیری در مرزها وجود داشته باشد می توان سهم ایران از صادرات و کریدورهای تجاری را تا بیش از سه برابر افزایش داد.
حاضران در این نشست درباب چالش های مدیریت مرزها و عدم تصمیم گیری واحد در این عرصه بحث و راه حل ها و پیشنهادات خودرا ارائه کردند.
در ادامه این جلسه درباب فرایندهای اجرائی قرارداد ۲۵ ساله ایران و چین صحبت شد و توضیحاتی درباب طرح های تصویب شده به اطلاع نمایندگان دستگاهها رسید.
خاطر نشان می شود رشد توسعه صادرات کشاورزی جمهوری اسلامی ایران به چین در طول این مدت چشم گیر بوده است و پیش بینی می شود به زودی به رقم یک میلیارد دلار برسد. بازار چین به محصولات دریایی همچون آبزیان احتیاج دارد و فرصت خوبی برای صادرات محصولات پروتئینی دریایی به چین فراهم گشته است.
در خصوص محصولات کشاورزی نیز با هماهنگی های صورت گرفته با وزارت جهاد کشاورزی، دیپلماسی کشاورزی شکل گرفته است و گرفتن مجوز صادرات میوه هایی چون سیب، کیوی و پرتقال به کشور چین در حال انجام می باشد که می تواند سودآوری اقتصادی شایان توجهی را برای جمهوری اسلامی ایران به همراه داشته باشد.


منبع:

1400/12/09
23:05:07
5.0 / 5
780
تگهای خبر: اقتصاد , تصویب , خدمات , طرح
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۴
محفل