نادران:

امکان صادرات روزانه دو میلیون و 700 هزار بشکه نفت در سال آتی وجود ندارد

امکان صادرات روزانه دو میلیون و 700 هزار بشکه نفت در سال آتی وجود ندارد

به گزارش محفل نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: آنچه که در لایحه بودجه در مورد صادرات روزانه دو میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه نفت گمانه زنی شده و بر مبنای آن پیشبینی ها صورت گرفته است این امکان وجود نداشته و باید در این بخش بازبینی صورت گیرد.


به گزارش محفل به نقل از ایسنا، الیاس نادران در جریان جلسه علنی نوبت دوم امروز یکشنبه مجلس در تذکری با استناد به تبصره ۱ ماده ۱۸۲ بخشنامه داخلی مجلس بیان کرد: تذکر اول بنده به پیشنهاد آقای زنگنه باز می گردد. برمبنای تبصره ۱ ماده ۱۸۲ بخشنامه تنها پیشنهاداتی در جریان بودجه قابل طرح است که با قانون برنامه مغایرت نداشته باشد اما در ماده ۱۸۱ می گوید اصلاح قانون دائمی و برنامه توسعه در حین بررسی بودجه سالانه نیاز به دو سوم رای نمایندگان دارد. حال هیات رئیسه باید به یک جمع بندی برسد که پیشنهادات مغایر قانون برنامه با دو سوم رای در جریان بررسی بودجه مطرح شده و تصویب شود یا این امکان وجود ندارد.
ایشان سپس اظهار نمود: تذکر بعدی من به بند ۴ ماده ۱۸۲ باز می گردد. حالا ما در جریان بررسی درآمدهای عمومی کشور هستیم. یکی از اجزای مهم درآمدهای عمومی دولت درآمدهای نفتی می باشد که از صادرات نفت و میعانات گازی حاصل می شود. حالا در تبصره ۱ که به درآمدهای نفتی اختصاص دارد به قسمتی از این درآمدها اشاره شده است. برمبنای آنچه که دیده شده است برای تحقق منابع پیش بینی شده صادرات نفت ما در سال آینده باید به روزانه دو میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه برسد.
نماینده مردم تهران در مجلس اشاره کرد که یک میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه سهم دولت و یک میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه سهم سایر بخش ها در صادرات بشمار می رود اما حقیقت این است که شرکت ملی نفت ایران زیرساخت های لازم برای این حجم از صادرات بصورت روزانه را ندارد. حتی اگر تحریم ها برداشته شود و پالایشگاه ها هم تعطیل شود این حجم از صادرات میسر نخواهد شد. بهتر است این بخش از بودجه باردیگر به کمیسیون بودجه بازگشته و با تدبیر بین مجلس و دولت توازن در آن برقرار گردد و متناسب با حقیقت های کشور تنظیم گردد.




منبع:

1400/12/02
10:38:04
5.0 / 5
896
تگهای خبر: تصویب , دولت , طرح , قانون
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۵
محفل