كارشناس مسائل بین الملل در گفت وگو با محفل:

مذاکرات به نقطه پیچیده و حساس رسیده است

مذاکرات به نقطه پیچیده و حساس رسیده است

به گزارش محفل کارشناس مسائل بین الملل با اشاره به اینکه مذاکرات به نقطه دشوار و پیچیده خود رسیده است، اظهار داشت: جنگ اراده ها شروع شده و امیدواریم تیم مذاکره کننده با استقامت منطقی و مستدل و احاطه کامل بر همه اجزای مورد گفتگو مانند دو ماه و نیم گذشته بتواند مطالب و موضوعات خویش را بیان کند.


سید رضا صدرالحسینی در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی ایرنا، در مورد آخرین گفت وگوهای وین، اظهار داشت: با نگاه به روند دو ماه و نیم گذشته از مذاکرات وین، به نظر می آید امروز چند نکته اساسی قابل بیان است و هیچ شک و شبهه ای در آن وجود ندارد؛ ابتدا این که غربی ها علاقه مند نیستند جمهوری اسلامی ایران بتواند از این مذاکرات در جهت منافع ملی خود، حداکثر استفاده را ببرد.
این کارشناس بین الملل اضافه کرد: در طول دو ماه گذشته عملیات سیاسی رسانه ای بسیار سنگینی در چارچوب عملیات روانی انجام شد که آمریکایی ها بتوانند بگونه ای تیم مذاکره کننده جمهوری اسلامی را تحت تأثیر قرار دهند و یا این که بتوانند به صورت مستقیم بر روی اقتصاد و بازار کشور تأثیر بگذارند.
صدرالحسینی بیان داشت: البته با تمهیداتی که در حوزه مسائل اقتصادی از طرف نهادها و دستگاههای اقتصادی انجام شده بود، این اتفاق نیفتاد و تیم مذاکره کننده هم با اراده مستحکم، به دنبال تأمین منافع ملی بود. البته این روند نشان داده است که آمریکایی ها باز هم به دنبال تاثیرگذاری بر روند مذاکرات آتی و توافقات احتمالی بعدی باشند.
وی خاطرنشان کرد: این حقیقت وجود دارد که تلاش شد در طول روزهایی که تیم مذاکره کننده کشورها به پایتخت های خودشان رفته بودند، تخریب در این قالب صورت بگیرد و تاثیرگذاری مستقیم داشته باشند. همچون این تخریب ها این بود که مذاکرات به بن بست رسیده و یا مذاکرات به نتیجه قابل توجهی نخواهد رسید.
صدرالحسینی اظهار داشت: مبحث معافیت بعضی از تحریم های هسته ای توسط آمریکا، نقطه بسیار ناچیزی از درخواست قانونی و مستدل جمهوری اسلامی در جهت لغو تحریم های برجامی بود. در واقع به نظر می آید آمریکایی ها با این اقدامات به دنبال تاثیرگذاری مستقیم بر بازار و ایجاد شوک به بازار در آینده ای نزدیک هستند.
این کارشناس مسائل بین الملل خاطرنشان کرد: به نظر می آید در شرایطی هستیم که آمریکایی ها باردیگر درصدد تخریب روند مذاکرات، دست به اقداماتی در حوزه های رسانه ای، دیپلماتیک و اقتصادی بزنند، این آمریکا است که باید تصمیم سیاسی بگیرد چونکه ایران از مواضع خود در مذاکرات کوتاه نمی آید.
صدرالحسینی در انتها تصریح کرد: به نظر می آید مذاکرات به نقطه دشوار و پیچیده خود رسیده است که در واقع میتوان اظهار داشت که جنگ اراده ها شروع شده و در ارتباط با این موضوع، امیدواریم تیم مذاکره کننده با استقامت منطقی و مستدل و احاطه کامل بر همه اجزای مورد گفتگو مانند دو ماه و نیم گذشته بتواند مطالب و موضوعات خویش را بیان کند.


منبع:

1400/11/20
21:22:10
5.0 / 5
1014
تگهای خبر: اقتصاد , حكم , قانون
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۱
محفل