كارشناس مسائل غرب آسیا:

آمریکا باید تضمین لازم به ایران عرضه نماید

آمریکا باید تضمین لازم به ایران عرضه نماید

کارشناس مسائل غرب آسیا اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران، خواهان تضمین لازم و کافی از جانب آمریکا است و تا زمانیکه تحریم های ظالمانه ضد ملت ایران ملغی نشود، ایران زیر بار هیچ توافقی نخواهد رفت.


حسین کنعانی مقدم در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی ایرنا، ضمن اشاره به سنگ اندازی های رژیم صهیونیستی در مذاکرات وین اظهار داشت: از آغاز مذاکرات وین، رژیم صهیونیستی به همراهی بعضی از کشورهای هم پیمانش به دنبال سنگ اندازی و به نتیجه نرسیدن مذاکرات وین بود تا فعالیتهای هسته ای ایران را زیر سوال ببرد.
این کارشناس مسائل منطقه ای اضافه کرد: رژیم صهیونیستی همواره تلاش می کند تا مذاکرات به سمتی برود که ایران از حق قانونی خود برخوردار نشود و فشارهای حداکثری بر روی ایران ادامه پیدا کند.
کنعانی مقدم با اشاره به اینکه اگر غربی ها به دنبال به نتیجه رسیدن مذاکرات هستند، باید به مطالبات ایران پاسخ مثبت بدهند، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران همواره اعلام نموده است که به دنبال توافق پایدار و قابل اتکا است بنابراین این مقامات غربی، بخصوص آمریکایی هایی هستند که باید تصمیم سیاسی خویش را بگیرند و اجازه لابی گری رژیم صهیونیستی را ندهند.
وی تصریح کرد: ایران و سایر کشورها اصرار دارند که آمریکایی ها باید از به جهت اینکه باردیگر نقض توافق نکنند، تضمین کافی عرضه و لازم را عرضه کنند تا ایران بتواند به سادگی از مزیت های اقتصادی وین بهره مند شود.
این کارشناس مسائل غرب آسیا تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران در این مدت، حسن نیت خویش را ثابت کرده است و حال نوبت مقامات غربی است که تصمیمات لازم را در این خصوص اتخاذ کنند و با لغو تحریم های ظالمانه ضد ملت ایران، حسن نیت خویش را در وین نشان دهند.
وی ضمن اشاره به در جریان مذاکرات قرار دادن کشورهای منطقه ای توسط ایران، اظهار داشت: هرچه کشورهای منطقه را در این خصوص همراه خود نماییم، موانع کمتری ایجاد خواهد شد و نشان دهنده این است که ما میخواهیم آنها را در راه درست و در کنار خود قرار بدهیم.
این کارشناس مسائل بین الملل تصریح کرد: همانطور که مقامات کشورمان هم اعلام نمودند در بخش مطالبات تیم مذاکره کننده کشورمان در حوزه رفع تحریم ها هنوز اقدامی از جانب غربی ها صورت نگرفته است و تازمانیکه در حوزه رفع تحریم ها اقدام جدی از جانب آمریکا صورت نگیرد، ایران هیچ توافقی را نمی پذیرد.


1400/11/19
11:56:29
5.0 / 5
1012
تگهای خبر: اقتصاد , قانون
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۱
محفل