رئیس جمهور در آئین آغاز عملیات اجرایی ۴۸ پروژه بزرگ صنعتی كشور:

اقتصاد ایران نیازمند اقدامات بزرگ و ماندگار در عرصه کار و تولید است

اقتصاد ایران نیازمند اقدامات بزرگ و ماندگار در عرصه کار و تولید است

به گزارش محفل رییس جمهور با تاکید بر اهمیت همکاری، همگرایی و هم افزایی شرکت های بزرگ اقتصادی در رونق تولید، افزایش صادرات و اشتغال گفت: پیام اجرای 48 پروژه بزرگ در کشور، پویایی، امید، ایستادگی، اعتماد به نفس و اعتماد به تولیدکنندگان داخلی است.


به گزارش محفل به نقل از ایسنا، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز یکشنبه در آئین «آغاز عملیات اجرائی ۴۸ پروژه بزرگ صنعتی کشور» با اشاره به این که هدف گذاری دولت در بودجه ۱۴۰۱ برای رشد اقتصادی ۸ درصدی است، اظهار داشت: رشد اقتصادی بعنوان یک لزوم، نیازمند گروه و جریان پیشتازی است که با شجاعت و همت عالی بتواند آنرا در کشور محقق سازد.
رئیس جمهور با طرح این پرسش که کدام بخش می تواند پیشران اقتصادی در کشور باشد، اشاره کرد: بی شک نگاه به درون ایجاب می کند که باید به دستان با کفایت کارآفرینان و فعالان اقتصادی که امتحان موفقیت آمیزی پس داده اند، اعتماد داشته باشیم.
رئیسی با اشاره به همگرایی، همکاری، همراهی و هم اندیشی گروه «پیشرانان پیشرفت ایران» گفت: تلاش و همکاری این گروه در مدت کوتاه ۱۱۰ روزه، توانست موانع پیش رو را کنار گذاشته، مجوزهای لازم را گرفتن کند و برای حرکت جهادی در ایجاد اشتغال و افزایش صادرات و رونق تولید هم پیمان شوند، که اقدامی بسیار فرخنده و مبارک است.
رئیس جمهور اظهار داشت: مهم تر از اجرای ۴۸ پروژه بزرگ در ۱۳ استان و ۲۷ شهرستان، همگرایی و هم افزایی شرکت های بزرگ اقتصادی کشور است و امروز بعنوان یک تجربه موفق پیش روی همه فعالان اقتصادی برای انجام طرح های بزرگ قرار دارد.
آیت الله رئیسی پویایی، امید، ایستادگی، اعتماد به نفس و اعتماد به نیروهای خلاق کارآفرین و تولیدکننده داخلی را مهم ترین پیام حرکت گروه پیشرانان پیشرفت ایران دانست و گفت: این پیام باید به همه کسانی که گرفتار یاس و ناامیدی شدند و تصور می کنند که کشورمان به خاطر موانع، تهدیدها و تحریم ها گرفتار وقفه و توقف شده است، مخابره شود.
رئیس جمهور اشاره کرد: یکی از راه های مهم دور زدن و خنثی کردن تحریم ها، چنین اقدامات ماندگاری است و بنای دولت هم این است که برای خنثی سازی تحریم ها، فعالیت و تلاش بیش از پیش را در دستور کار خود قرار دهد.
رئیسی اشاره کرد: بدون تردید اگر شرکت های بزرگ، بانک ها، بخش خصوصی، و کارآفرینان فعال شوند می توان سرمایه گذاری های قابل توجهی در بخش های مختلف انجام داده و مشکل تولید و اشتغال در کشور را برطرف کرد.
رئیس جمهور نقش دولت در کارهای اقتصادی را «هدایت، حمایت و نظارت» برشمرد و گفت: فعالان اقتصادی یقین داشته باشند که دولت در این میدان از فعالیت آنها حمایت خواهدنمود.
رئیس جمهور اشاره کرد: اقدام گروه «پیشرانان پیشرفت ایران» پیامی به ایرانیان خارج از کشور و سایر سرمایه گذاران بخش خصوصی دارد که با مشاهده تضیمن سود و افزایش راندمان و امنیت سرمایه گذاری به فعالیت در این عرصه تشویق شوند.
رئیسی اظهار داشت: ممکنست دولت کمک ها و مساعدت هایی در حوزه اقتصادی به مردم داشته باشد اما بی شک اقتصاد کشور را نمی توان برمبنای اینگونه کمک های موقتی بنا کرد بلکه اقتصاد کشور نیازمند اقدامات بزرگ و ماندگار در عرصه کار و تولید است که در مبانی دینی نیز بر آن تاکید گردیده است.
رئیس جمهور با تاکید بر تسهیل فضای کسب وکار برای فعالان اقتصادی گفت: وزارتخانه ها و دستگاه های اداری لازم است فعالیت اقتصادی را برای فعالان این عرصه تسهیل کنند و مجوزهای لازم را به سرعت صادر نمایند.
آیت الله رئیسی اضافه کرد: دولت همین طور از فعالیت کارگاه ها و بنگاه های کوچک و زود بازده بمنظور افزایش اشتغال حمایت می کند.
رئیسی با اشاره به نقش صندوق توسعه ملی در رشد و توسعه اقتصادی کشور گفت: اساس تشکیل صندوق توسعه ملی برای پیشرفت کشور بوده و دراین زمینه نقش آفرینی خواهدنمود.
رئیس جمهور همین طور بر تدوین نقشه جامع صنعت کشور اصرار کرد و اظهار داشت: دولت از ابتدا این مساله را در دستور کار خود داشته است و با تاکیدات اخیر رهبر معظم انقلاب این سند هر چه زودتر نهایی خواهد شد.




منبع:

1400/11/17
22:26:24
5.0 / 5
989
تگهای خبر: اقتصاد , دولت , طرح
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۴
محفل