سخنگوی دولت:

اولویت امروز حاکمیت، حل مسائل اقتصادی مردم است

اولویت امروز حاکمیت، حل مسائل اقتصادی مردم است

به گزارش محفل بهادری جهرمی اظهار داشت: امروز مردم کاملا به حقوق خود آگاه هستند و اجازه نمی دهند حقوق اصلی و بنیادین آنها مورد خدشه واقع شود.


به گزارش محفل به نقل از رادیو گفتگو، علی بهادری جهرمی، برنامه ریزی صحیح برای گام دوم انقلاب را منوط به شناخت راه طی شده در چهل سال قبل دانست و اظهار داشت: در حوزه های گوناگونی همچون فرهنگی، سیاست داخلی و خارجی، اجتماعی، اقتصادی و علمی میتوان عملکرد انقلاب اسلامی و همینطور مردم را در گام نخست ارزیابی کرد.
وی به مقایسه حوزه علمی در ابتدای انقلاب و شرایط کنونی پرداخت و اظهار نمود: تعداد دانشجو، تعداد دانش آموز، میزان در دسترس بودن آموزش ها پیش و پس از انقلاب اساسا قابل مقایسه نیست. وقتی انقلاب پیروز شد به دنبال نهضت سوادآموزی بودیم تا سواد ابتدایی خواندن و نوشتن را بتوانیم توسعه دهیم تا عقب ماندگی چند ده ساله را جبران نماییم.
سخنگوی دولت سیزدهم غالب جوانان و مردم امروز کشور را دارای تحصیلات دانشگاهی دانست و اظهار داشت: تعداد اعضای هیئت علمی کشور بالای ۹۰ هزار نفر است. تعداد مقالات دانشگاهی در نشریات معتبر جهانی رکورد شکن بوده است. در برخی از حوزه ها همچون شبیه سازی و نانو فناوری پیشرفت های چشم گیر داشته ایم؛ در حالیکه تعداد کشورهایی که در این حوزه ها حرفی برای گفتن دارند اندک هستند که ایران جزو این کشورها است.
بهادری جهرمی ضمن اشاره به این که اولین دستاورد پس از پیروزی انقلاب تدوین قانون اساسی بود بیان نمود: در قانون اساسی برای مردم حقوقی در نظر گرفته شده است که حق تجمعات، تشکیل احزاب، حق تحصیل، تأمین اجتماعی، آموزش و پرورش مجانی و اعطای حق خواهی به مردم در مقابل حاکمیت بخشی از آنها محسوب می شوند.
وی خاطرنشان کرد: امروز پس از چهل سال از انقلاب اسلامی وضعیت بگونه ای است که مردم کاملا به حقوق خود آشنا هستند. در گذشته، مردم شناختی از حق دسترسی به اطلاعات نداشتند اما امروز نه تنها شناخت دارند بلکه حقوق خویش را تثبیت شده می دانند و مردم مطالبه گر آن هستند. در واقع اگر جایی کوتاهی صورت بگیرد، مردم اجازه نمی دهند حقوق اصلی و بنیادین آنها مورد خدشه واقع شود چونکه روش صیانت از حقوق خویش را به خوبی می دانند.
سخنگوی دولت با تکیه بر لزوم اعتماد به قدرت مردم در کشور اظهار داشت: بدون توجه و برنامه ریزی روی حمایت مردم اگر بخواهیم اقدامی انجام دهیم بطور قطع راه به جایی نخواهیم برد چونکه اصلی ترین سرمایه جمهوری اسلامی ایران، مردم است. طبیعتا اولویت امروز حاکمیت، حل مسائل و مشکلات اقتصادی مردم است چونکه دشمن، اقتصاد کشور را مورد هدف قرار داده است.




منبع:

1400/11/17
13:57:14
5.0 / 5
977
تگهای خبر: آموزش , اقتصاد , دولت , قانون
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۲
محفل