سخنگوی كمیسیون امنیت ملی مجلس به نقل از معاون سیاسی وزارت امورخارجه:

باقری به عدم مذاکره مستقیم با آمریکا اصرار کرد

باقری به عدم مذاکره مستقیم با آمریکا اصرار کرد

به گزارش محفل سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به نقل از رئیس تیم مذاکره با اعضای 1+4 اظهار داشت: معاون سیاسی وزارت امورخارجه در ارائه گزارش به اعضای کمیسیون به عدم مذاکره مستقیم با آمریکا در وین تاکید نمود.


به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، «محمود عباس زاده مشکینی» روز چهارشنبه درباره نشست «علی باقری کنی» رئیس تیم مذاکره با اعضای ۱+۴ در وین به خبرنگاران اظهار داشت: در جلسه روز گذشته کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، معاون سیاسی وزارت امورخارجه حضور یافت و درباب روند مذاکرات در وین گزارش داده و به سوالات نمایندگان پاسخ دادند.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: ایشان روند مذاکرات را مثبت ارزیابی کردند و به حسن نیت و جدیت جمهوری اسلامی ایران اشاره کرده و تاکید نمودند تیم مذاکره کننده دولت سیزدهم تا حالا هیچ گفت و گوی مستقیمی با امریکایی ها نداشته اند.
وی افزود: برمبنای جمع بندی مباحث مطروحه در جلسه کمیسیون، در وضعیت موجود، نتیجه داشتن و مابه ازای عینی مذاکره مستقیم با آمریکا روشن نیست.
مشکینی افزود: با وجود مثبت و روبه جلو بودن روند مذاکرات، هنوز مسائل مهمی باقی مانده است که باید بر سر آن مذاکره و توافق شود. البته حق جمهوری اسلامی ایران است که تمام تحریم ها لغو شود ولی تا به امروز حریف، لغو قسمتی از تحریم ها را پذیرفته است.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس اشاره کرد: مجموعه قراین و شواهد و واقعیت ها همچون برگه هایی که جمهوری اسلامی ایران در دست دارد، نشان میدهد شرایط برای یک توافق خوب و برد - برد آماده است به شرط این که غربی ها هم حسن نیت و جدیت داشته باشند.


منبع:

1400/11/14
13:03:36
5.0 / 5
1137
تگهای خبر: دولت , مجلس , مجلس شورای اسلامی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۲
محفل