امیر عبداللهیان در نشست كمیسیون امنیت ملی:

دریافت تضمین های عینی و جامع برای ما مهم می باشد

دریافت تضمین های عینی و جامع برای ما مهم می باشد

به گزارش محفل سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی ضمن اشاره به اظهارات وزیر امور خارجه اظهار داشت: تا امروز مذاکره مستقیمی با آمریکا نداشته ایم. غرب به دنبال امتیازگیری از ایران است و با پروژه های نخ نما در تلاش است تا به هدف خود برسد.


به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا محمود عباس زاده مشکینی ضمن اشاره به حضور امروز وزیر امور خارجه در نشست کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی اظهار نمود: وزیر امور خارجه امروز برای پاسخگویی به سوالات نمایندگان و عرضه گزارشی از روند مذاکرات با کشورهای ۱+۴ در نشست کمیسیون حضور پیدا کرد. در این جلسه نمایندگان برای مذاکرات پیشنهاداتی عرضه کردند که وزیر با تعامل به این پیشنهادات گوش داد.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس عنوان کرد: وزیر تصریح کرد که تا امروز مذاکره مستقیم با آمریکایی ها نداشته ایم و مذاکرات با اعضای گروه ۱+۴ به خوبی پیش رفته است.
وی از قول وزیر امور خارجه اظهار نمود: دریافت تضمین های عینی و جامع برای ما مهم می باشد و در این میان بر راستی آزمایی تاکید داریم، تابحال پیشرفت هایی صورت گرفته اما همچنان مسائلی باقی مانده است.
این نماینده مجلس تصریح کرد: غرب به دنبال امتیازگیری از ایران است و با پروژه های نخ نما تلاش دارند بین مردم ایجاد استرس کنند که به هدفشان نمی رسند. آنچه مهم می باشد این است که ما به دنبال رسیدن به توافق پایدار، با اصالت، جامع و برد-برد هستیم که با راهنمایی مقام معظم رهبری انتظارات مردم در قالب منافع کشور محقق می شود.
عباس زاده بیان داشت: ایران خواستار توافق پایدار می باشد و اگر دائمی باشد که چه بهتر؛ با این وجود باید توافق برد-برد باشد تا هم نگرانی طرف مقابل برطرف و هم مطالبات منطقی و قانونی ایران که رفع تحریم ها است محقق شود. طرف مقابل می خواهد توافقی موقتی باشد که بتواند هر زمان زیر آن بزند.


منبع:

1400/11/07
23:13:21
5.0 / 5
1064
تگهای خبر: رهبری , قانون , مجلس , نماینده
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۳
محفل