تخت روانچی:

اشغالگران بدون تاخیر و پیش شرط خاک سوریه را ترک کنند

اشغالگران بدون تاخیر و پیش شرط خاک سوریه را ترک کنند

مجید تخت روانچی سفیر و نماینده ایران در سازمان ملل با تکیه بر این که بحران سوریه چاره نظامی ندارد، بر آخر اشغال آن تصریح کرد و گفت تمام نیروهای اشغالگر و ناخوانده خارجی باید بدون پیش شرط و تاخیر، خاک سوریه را ترک کنند.


به گزارش محفل به نقل از خبرگزاری ایرنا، مجید تخت روانچی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد عصر چهارشنبه به وقت محلی در نشست شورای امنیت درباره بررسی تحولات سیاسی سوریه، عنوان کرد: حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه چه از راه اشغال بخش هایی از این کشور و چه با تجاوزات رژیم اسرائیل و تروریست ها همچنان نقض می شود.
سفیر ایران در سازمان ملل متحد اضافه کرد: مشکلات و مصائب مردم سوریه در نتیجه اشغال، تجاوز و اعمال تحریم های غیرقانونی و غیرانسانی آمریکا و کشورهای اروپایی همچنان ادامه دارد.
نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد خاطرنشان کرد در سال ۲۰۲۱، سوریه شاهد یک وضعیت نسبتا آرام و بازگشت تدریجی آوارگان و پناهندگان سوریه بود. موقعیت منطقه ای سوریه و روابط دوجانبه آن با برخی کشورها بهبود یافته است.
وی تصریح کرد در حالیکه بحران سوریه چاره نظامی ندارد، اما نمی تواند بدون آخر دادن به اشغال آن، احیای حاکمیت و تمامیت ارضی و مقابله با تهدید تروریسم به پایان برسد.
سفیر جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل خاطرنشان کرد در این راستا، تمامی نیروهای اشغالگر و ناخوانده خارجی باید بدون هیچ پیش شرطی یا تأخیر بیشتر خاک سوریه را ترک کنند.
تخت روانچی گفت شورا باید برگزاری نشست اخیر کابینه رژیم اسرائیل در جولان اشغالی سوریه و بیانیه مقامات این رژیم در خصوص ساخت دو شهرک جدید در آنجا را به شدت محکوم و رژیم اسرائیل را مجبور به پایان دادن به اشغال جولان سوریه کند.
وی خاطرنشان کرد هرگونه اقدامی با هدف تغییر وضعیت حقوقی و جمعیتی جولان اشغالی سوریه باطل و فاقد اثر قانونی می باشد.
سفیر ایران در سازمان ملل متحد عنوان کرد: در فرآیند سیاسی، ایران از تلاشهای فرستاده ویژه دبیر کل در امور سوریه جهت کمک به حل بحران سوریه حمایت می کند.
نماینده دائم ایران در سازمان ملل اظهار داشت: ما بار دیگر فعالیتهای جدایی طلبانه و غیرقانونی در سوریه را رد کرده و هر گونه کوشش برای پشتیبانی از این اقدامات غیرقانونی را محکوم می نماییم.
وی تصریح کرد که بحران سوریه باید به صورت مسالمت آمیز و بر مبنای اصول حقوق بین الملل، بخصوص احترام کامل به حاکمیت و تمامیت ارضی کشورها حل و فصل شود.


منبع:

1400/11/07
11:10:40
5.0 / 5
993
تگهای خبر: قانون , نماینده
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۲
محفل