امیرعبداللهیان:

دوستان منطقه ای خویش را در جریان مذاکرات وین قرار می دهیم

دوستان منطقه ای خویش را در جریان مذاکرات وین قرار می دهیم

به گزارش محفل وزیر امور خارجه با اشاره به اینکه یکی از اهداف این سفر منطقه ای بیان روایت جمهوری اسلامی از مذاکرات وین به همسایگان است، اظهار داشت: ما دوستان منطقه ای خویش را در جریان آخرین تحولات و مذاکرات وین قرار می دهیم. بعنوان همسایه محق هستند که در جریان مذاکرات ایران و۱+۴قرار گیرند.


به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، حسین امیرعبداللهیان عصر سه شنبه در حاشیه دیدار با امیر و وزیر امور خارجه قطر به خبرنگاران اظهار داشت: در گفت وگوهای امروز با امیر و وزیر امور خارجه قطر، در مورد روابط دو جانبه بحث و تبادل نظر صورت گرفت و دیدگاه های ارزشمندی توسط امیر قطر عنوان شد.
وزیر امور خارجه اضافه کرد: توافق کردیم در ایام آینده هیاتی ایرانی به قطر سفر کرده و در موضوعات اقتصادی، تجاری، علمی و فناوری و همچون در حوزه های بهداشتی و مهار کرونا توافقات و همکاری مشترک صورت گیرد.
وی خاطرنشان کرد: تبادل تجربیات مبارزه با ویروس کرونا به دو کشور کمک خواهد نمود و ما از این حیث اعلام آمادگی کرده ایم.
امیرعبداللهیان درباره گفت وگوهای منطقه ای اظهار داشت: ایران همیشه آمادگی خود در این رابطه را اعلام نموده و برای گفت وگوهای منجر به همکاری در منطقه خلیج فارس ایده و راهکار عرضه کرده است. امیر محترم قطر هم همواره از ایده های جمهوری اسلامی ایران استقبال کرده است.
وی چاره برخی بحران های منطقه ای را سیاسی عنوان نمود و اضافه کرد: نباید از مسیر زور، نظامی گیری و هژمونیک به فکر حل مسائل و بحران ها باشیم. جمهوری اسلامی ایران همیشه در مسائل منطقه نقش محوری، سازنده و اساسی داشته و ایران طرف خوب تحولات منطقه بوده است، چه در مبارزه با داعش و چه در گفت وگوهای منطقه ای.
وزیر امور خارجه تصریح کرد: از هر ابتکاری که به ثبات و امنیت و توسعه منطقه کمک نماید، حمایت می نماییم. امیر قطر در این رابطه هم سفارش های خوبی داشتند. از این ایده ها استقبال کرده و ایده های خویش را هم عرضه می دهیم و امیدوارم منطقه بیشتر از پیش توسعه یابد.
رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران اظهار نمود: ما دوستان منطقه ای خویش را در جریان آخرین تحولات و مذاکرات وین قرار می دهیم. بعنوان همسایه محق هستند که در جریان مذاکرات ایران و ۴+۱ قرار گیرند.
وی با اشاره به اینکه دستاوردهای صلح آمیز هسته ای ایران می تواند در اختیار همه کشورهای همسایه و مسلمان قرار گیرد، اظهار داشت: طبیعی است بعضی از طرف های مذاکره در وین تلاش می کنند با انتقال نادرست مطالب به همسایگان ما موجبات نگرانی آنها را فراهم نمایند. بنابراین یکی از اهداف این سفر منطقه ای بیان روایت جمهوری اسلامی از مذاکرات وین به همسایگان است دوستان ما در منطقه هم مشورت هایی حول مذاکرات به ما می دهند.


منبع:

1400/10/22
12:39:30
5.0 / 5
1037
تگهای خبر: اقتصاد , وزیر امور خارجه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۳
محفل