وزیر علوم مطرح كرد

امکانات دانشگاه ها درمورد نحوه برگزاری امتحانات برابر نیست

امکانات دانشگاه ها درمورد نحوه برگزاری امتحانات برابر نیست

به گزارش محفل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری درباره واگذاری نحوه برگزاری امتحانات به دانشگاه ها، اظهار داشت: امکانات دانشگاه ها با همدیگر یکسان نیست و نمی توانیم یک نسخه برای همه دانشگاه ها بپیچیم. هر دانشگاهی با عنایت به ظرفیت و شرایط خویش، مختار است که تصمیم بگیرد.


به گزارش محفل به نقل از ایسنا، محمدعلی زلفی گل در حاشیه آئین زنگ پژوهش که در تالار فرهنگ برگزار شد، در پاسخ به پرسش پیرامون زمان اجرای امریه پسادکتری، اظهار نمود: درحال برنامه ریزی و تدوین شیوه نامه مربوط هستیم و امیدواریم از سال ۱۴۰۱ اجرایی شود.
وی درباره تمهیدات لازم برای انجام پژوهش های دانش آموزی در دانشگاه ها هم اظهار نمود: کاری که می توانیم انجام دهیم، این است که حضور دانش آموزان را در امکاناتی که داریم مانند کارگاه ها، آزمایشگاه ها، مراکز رشد و پارک های علم و فناوری فراهم نماییم و با روی باز آنها را بپذیریم تا دانش آموزان بتوانند از امکاناتی که در اختیار ما قرار دارد هم استفاده و تجربه کسب کنند.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ضمن اشاره به تأثیر شرایط کرونایی در تحقق چنین برنامه هایی اظهار داشت: بدیهی است که در شرایط کرونایی باید پروتکلهای بهداشتی را رعایت نماییم. حالا هم این برنامه با رعایت پروتکلهای بهداشتی امکان پذیر است.
زلفی گل در واکنش به گلایه برخی دانشجویان در خصوص سلیقه ای عمل کردن دانشگاه ها برای برگزاری امتحانات دانشجویان و عدم تصمیم متمرکز در اینباره اظهار داشت: امکانات دانشگاه ها با یکدیگر یکسان نیست. برای برگزاری امتحانات به صورت حضوری یا از سرگیری آموزش حضوری نیاز است که دانشگاه ها خوابگاه به اندازه کافی داشته باشند، در خوابگاه ها پروتکلهای بهداشتی رعایت شود.
وی ادامه داد: امکانات دانشگاه ها با همدیگر یکسان نیست و نمی توانیم یک نسخه برای همه دانشگاه ها بپیچیم. هر دانشگاهی با عنایت به ظرفیت خودش و شرایط خویش، مختار است که تصمیم بگیرد.




منبع:

1400/09/21
14:05:55
5.0 / 5
1013
تگهای خبر: آموزش
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۳
محفل