خطیب زاده:

اختلاف مرزی بین مرزنشینان مدیریت شده و آخر یافته است

اختلاف مرزی بین مرزنشینان مدیریت شده و آخر یافته است

محفل: سخنگوی وزارت امور خارجه اظهار داشت: عصر امروز - چهارشنبه - اختلاف مرزی بین مرزنشینان باعث تیراندازی در حوزه مرز سیستان شد که با هماهنگی مرزبانان دو طرف مبحث مدیریت شده و آخر یافته است.


به گزارش محفل به نقل از خبرگزاری ایرنا از اداره کل اطلاع رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه، سعید خطیب زاده در ارتباط با اخبار انتشار یافته در مورد درگیری در منطقه مرزی سیستان با ولایت نیمروز افغانستان عنوان کرد: عصر امروز اختلاف مرزی بین مرزنشینان باعث تیراندازی در حوزه مرز سیستان شد که با هماهنگی مرزبانان دو طرف مبحث مدیریت شده و آخر یافته است.
به گزارش محفل به نقل از خبرگزاری ایرنا، عصر امروز تصاویری از درگیری مرزی میان نیروهای طالبان و برخی مردم منطقه در رسانه ها منتشر گردید.
براساس اخبار موجود این درگیری که بر اثر اختلافات جزئی میان برخی از کشاورزان مرزنشین در شهرستان هیرمند استان سیستان و بلوچستان رخ داده، الان با دخالت و مذاکره نیروهای امنیتی آخر یافته و اوضاع در منطقه آرام گزارش شده است.
یک مقام آگاه در منطقه ضمن اشاره به ریشه های تنش های اینچنینی در منطقه هیرمند به ایرنا اظهار داشت: به علت برخی اشتباهات در جانمایی نقطه صفر مرزی، گاها اختلافاتی میان کشاورزانی که زمین هایشان در آن سوی دیوار مرزی باقی مانده، با طرف افغانستانی درگیری هایی رخ می دهد.
همچنین به قول معاون امنیتی و انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان این اختلافات تابحال با سازش دو طرف حل و فصل شده است.
محمدهادی مرعشی با تکیه بر آرامش منطقه بعد از تنش رخ داده، خاطرنشان کرد که با گفت و گوی مقامات امنیتی، الان آرامش کامل در منطقه حکم فرما است.
بر اساس اطلاعات موجود منطقه مذکور به علت برخی اختلافات مرزی کشاورزان با طرف افعانستانی، در مواردی گرفتار تنش می شود.


1400/09/11
14:24:39
5.0 / 5
994
تگهای خبر: حكم
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۴
محفل