مخبر:

حالا همدلی و همسویی میان سه قوه در بالاترین سطح قرار دارد

حالا همدلی و همسویی میان سه قوه در بالاترین سطح قرار دارد

به گزارش محفل معاون اول رئیس جمهور با تاکید بر این که حل مسائل و مشکلات کشور نیازمند همدلی صادقانه میان همه بخش ها و ارکان نظام است، اظهار داشت: باید نسخه نجات اقتصاد کشور را طراحی نموده و با مسئولیت پذیری جمعی، پای آن بایستیم تا مشکلات مردم حل و فصل شود.


به گزارش محفل به نقل از ایسنا، محمد مخبر عصر سه شنبه در دیدار اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: وضعیت امروز کشور در تمام سالهای بعد از انقلاب اسلامی از جهات مختلف شرایطی استثنایی است. مهم تر از همه آنکه همدلی و همسویی میان قوای سه گانه در بالاترین سطح قرار دارد و نگاه مشترکی نسبت به مسایل اساسی نظام، انقلابیگری، پاکدستی و علاقه به مردم در بین مسئولین وجود دارد.
معاون اول رئیس جمهور ضمن اشاره به این که دولت سیزدهم در شرایطی کار خویش را شروع کرد که اقتصاد کشور با مشکلات و معضلات متعدد مواجه بود، خاطرنشان کرد: خوشبختانه با اقداماتی که ظرف همین مدت کوتاه انجام شده خیلی از مشکلات در راه حل و فصل قرار گرفته و بر مبنای برنامه ریزی ها و پیشبینی های انجام شده، امیدواریم گشایش هایی پیش روی کشور قرار گیرد.
مخبر عنوان کرد: خداوند به ما آبرو، توانمندی و افتخار خدمت به مردم عطا کرده و باید باور داشته باشیم که حل مشکلات مردم جز با صرف هزینه و گذشتن از منافع شخصی میسر نیست.
معاون اول رئیس جمهور از کسری بودجه، نقدینگی مخرب و بیماری های مزمن اقتصاد کشور بعنوان سیل بنیان کن یاد کرد و اضافه کرد: باید در راه اصلاح شرایط اقتصادی کشور مصمم و استوار باشیم و اگر همه با هم پای کار نایستیم، حل این مشکلات شدنی نیست.
مخبر افزود: باورم این است که کشور از ظرفیت های بسیار گسترده ای برخوردار می باشد و برای هر مشکل میتوان راهکارهای مختلف پیدا کرد و با هر یک از ظرفیت های گسترده نظیر دریا، معادن و کشاورزی میتوان کشور را اداره کرد.
معاون اول رئیس جمهور در ادامه سخنان خود با تاکید بر این که تا وقتی که مدیریت و منابع کشور را به دست مردم نسپاریم، مشکلات حل نخواهد شد اظهار داشت: نباید به علت آنکه برخی تجربه های ناموفق در واگذاری امور به بخش خصوصی وجود دارد، از واگذاری امور و مدیریت ها به مردم خودداری نماییم.
مخبر بر لزوم تلاش و برنامه ریزی در جهت حل مشکل تورم، اصلاح سیستم بانکی و حل مسایل بازار سرمایه تاکید کرد و اضافه کرد: تورم جز از راه افزایش تولید مرتفع نمی گردد و اگر بتوانیم بخش تولید را رونق بدهیم علاوه بر حل مسأله تورم، ارزش پول ملی هم افزایش پیدا خواهد نمود.
معاون اول رئیس جمهور از هماهنگی کامل میان اعضای تیم اقتصادی دولت اطلاع داد و اظهار داشت: خوشبختانه تقسیم کار دقیقی در دولت صورت گرفته و در تلاش هستیم تا به رفع مشکلات مردم سرعت بخشیم و هر چه زودتر مشکلات معیشتی جامعه را کاهش دهیم.
در این جلسه که معاون رئیس جمهور در امور مجلس هم حضور داشت، اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی هر یک در سخنانی به بیان مهم ترین دغدغه ها و دیدگاه های خود پرداختند که تورم و گرانی، خسارات ناشی از خشکسالی، اشتغال، بازار سرمایه، اصلاح طرح نظام مالیاتی، تمرکز بر تحقق خواسته های مردم و رفع موانع برای حضور مردم در اقتصاد از مهم ترین موضوعات مطرح شده در این نشست بود.




منبع:

1400/08/19
12:35:30
5.0 / 5
1137
تگهای خبر: اقتصاد , دولت , طراحی , طرح
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۳
محفل