كریمی اصفهانی:

مردم جز برای لزوم به بازار نروند

مردم جز برای لزوم به بازار نروند

محفل: دبیركل جامعه اسلامی اصناف و بازار اظهار داشت: مردم تا جایی كه امكان دارد به بازار مراجعه نكنند، مگر برای رفع نیازی ضروری؛ چونكه بغیر از مشكلات سلامت، خرید بی وقفه برخی می تواند منجر به بالا رفتن تورم و كمبود كالا شود.


احمد کریمی اصفهانی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به آغاز موج دوم شیوع ویروس کرونا در کشور و وضعیت امروز بازار در این شرایط، اظهار نمود: موضوع شیوع ویروس کرونا موردی است که از ید انسان ها خارج است و تمام جامعه را در سطح کشوری و جهانی مشغول به خود کرده است و هرکسی را تهدید می کند که در این شرایط طبیعی است بی احتیاطی یک نفر یعنی تجاوز به حقوق دیگران.
وی ادامه داد: پس اگر می گوییم منافع فرد، منافع جامعه را هم در خود دارد و تامین منافع جامعه به نفع افراد است، باید برای احترام به این اعتقاد، هر آنچه که ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام می کند را رعایت نماییم.
دبیرکل جامعه اسلامی اصناف و بازار با اشاره به وضعیت امروز بازار تهران اشاره کرد: مسئله شیوع ویروس کرونا مشکلات اقتصادی زیادی را به وجود آورده است و ما نیز از این قاعده مستثنی نیستیم، اما در عین حال باید بدانیم که قبل از اینکه فقط به مسائل اقتصادی بیندیشیم و آنرا ببینیم، حواسمان جمع مسائل مربوط به سلامت باشد که مهمتر است و البته آنجا که پیشبرد امور اقتصادی می تواند با رعایت پروتکل ها صورت گیرد، این مساله نیز مورد توجه قرار گیرد.
کریمی اصفهانی با اعلان اینکه مردمی که برای خرید به بازار می آیند باید پروتکل های بهداشتی را رعایت نمایند، اشاره کرد: از مردم درخواست می نماییم تا جایی که امکان دارد به بازار مراجعه نکنند. مگر مواردی که برای رفع نیازی ضروری صورت می گیرد؛ چرا اگر جز این باشد، بغیر از مشکلات سلامت، موضوع کمبود کالاها نیز پیش می آید و خرید بی وقفه و بی خود برخی می تواند منجر به بالا رفتن تورم و کمبود کالا شود.
دبیرکل جامعه اسلامی اصناف و بازار در آخر با اشاره به تمهیدات این تشکل برای بهبود وضعیت بازار، تاکید کرد: الان در وضعیتی هستیم که نمی توان آنرا طبیعی دانست. ویروس کرونا به ما چیزهایی را تحمیل کرده است که باید برای مقابله با آن، هوای هم را داشته باشیم. پس اگر بعضی از کسبه تصور کنند که فرصت برای سوءاستفاده برقرار است، از تفکری پیروی کرده اند که به هیچ وجه مورد تایید جامعه اسلامی اصناف نیست و ما با چنین رفتارهایی بطور قطع مخالفت می نماییم.




منبع:

1399/04/27
21:18:03
5.0 / 5
2045
تگهای خبر: اقتصاد
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۴
محفل