بسته اخبار سیاسی ۷ مهر

یک انتصاب، سه انتخاب و

یک انتصاب، سه انتخاب و

به گزارش محفل انتصاب رئیس جدید سازمان صداوسیما از جانب رهبری، مصوبات امروز جسله هیات دولت، اربعین ۱۴۰۰ و... از موضوعات و اخبار پربازدید تحریریه سیاسی ایسنا بود که جزئیات آن در ادامه می آید.


به گزارش محفل به نقل از ایسنا، انتصاب پیمان جبلی بعنوان رییس جدید سازمان صداوسیما در حکمی از جانب رهبر انقلاب اسلامی در صدر اخبار پربازدید امروز قرار گرفت.
با به انتها رسیدن دوره مسئولیت علی عسکری در سازمان صداوسیما، حضرت آیت الله خامنه ای با تشکر از تلاشهای خستگی ناپذیر ایشان، در حکمی پیمان جبلی را به ریاست آن سازمان منصوب و بر مواردی همچون «ارتقاء سطح آگاهی و معرفت عمومی»، «هدایت فرهنگی»، «تقویت روحیه و احساس هویت ملی و انقلابی»، «پراکندن امیدو نشاط» و «ترویج سبک زندگی اسلامی- ایرانی» بعنوان اولویت های کاری رسانه ملی در دوره جدید تاکید کردند.
پیام های تبریک به رئیس جدید رسانه ملی را می توانید در لینک های زیر بخوانید.
نقش آفرینی هوشمند رسانه ملی بیشتر از گذشته مورد توجه و حمایت قرار بگیرد
قالیباف به جبلی تبریک گفت
تبریک رئیس جمهور به رئیس جدید سازمان صدا و سیما
***
خبرگزاری رویترز به نقل از مقامات اروپایی و آمریکایی نوشت که آمریکا به تازگی وارد مذاکراتی با چین شده است تا خرید نفت خام از ایران را کم کند.
این باور وجود دارد که خرید نفت ایران توسط شرکتهای چینی، با وجود تحریم های آمریکا، به اقتصاد ایران کمک کرده است؛ تحریم هایی که طراحی شده اند تا جلوی این فروش ها را بگیرند و بر ایران اعمال فشار کنند تا برنامه هسته ای اش را متوقف نماید.
این درحالیست که وزارت امورخارجه چین در واکنش به گزارش ها در خصوص درخواست واشنگتن از پکن برای کاهش واردات نفت از ایران تصریح کرد که آمریکا می بایست دست از مجازات های فرا مرزی خود ضد اشخاص و کشورهای ثالث و اعمال قانون ضد آنها بردارد.
اظهارات نماینده رژیم صهیونیستی در چهل و هشتمین نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد واکنش نمایندگی جمهوری اسلامی ایران نزد این سازمان را به دنبال داشت.
به گزارش محفل به نقل از ایسنا، نماینده کشورمان در پاسخ به افترا های بی اساس رژیم صهیونیستی ضد کشورمان خاطرنشان کرد: این حقیقت که یک موجودیت ذاتاً شرور که تشکیل آن وابستگی تام به اشغالگری، قتل عام، تروریسم، تجاوز و خونریزی بوده است جرات می کند از جایگاه شورای حقوق بشر برای دروغ پراکنی و نفرت انگیزی سوءاستفاده کند نمونه بارز نرمال سازی شرارت و خباثت شیطانی است.
همینطور در حاشیه مذاکرات رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان با مقامات روس اتم در مسکو، محمد اسلامی ضمن اشاره به تاخیر ۲۲ ماهه در زمان بندی ساخت و راه اندازی دو پروژه نیروگاهی اظهار داشت: امیدواریم با زمان بندی که در این دور مذاکرات تفاهم می نماییم بتوانیم مانع از ادامه این تاخیر و جبران آن شویم.
مصوبات هیات وزیران در جلسه امروز هیات دولت هم از خبرهای مورد توجه مخاطبان بود.
هیئت دولت در این جلسه به استانداران منتخب استانهای لرستان، فارس و زنجان رای اعتماد داد و آئین نامه در ارتباط با مالیات واحدهای مسکونی و باغ ویلاهای گران قیمت تصویت کرد.
در ادامه همین جلسه، سید ابراهیم رئیسی با اشاره به اینکه آمادگی و تمایل خوبی در کشورهای مختلف برای توسعه همکاری ها با جمهوری اسلامی ایران به چشم می خورد، اظهار داشت: صادرات خدمات فنی و مهندسی زمینه بسیار مناسبی برای توسعه همکاری ها با کشورهای همسایه و دیگر کشورها است.
رئیس جمهور همچنین در اجرای اصل ۱۲۳ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، «قانون موافقتنامه انتقال محکومین بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت فدراسیون روسیه» مصوب مجلس شورای اسلامی را برای اجرا به وزارت خانه های دادگستری و امور خارجه ابلاغ نمود.
اظهارات سخنگوی صنعت برق در خصوص مصرف بیشتر از ۸۵ درصد مشترکین دو برابر الگوی مصرف واکنش برخی نمایندگان را به دنبال داشت.
غلامرضا شریعتی رئیس مجمع نمایندگان استان مازندران در مجلس شورای اسلامی با طرح این سوال که در تابستان سالجاری که روزی ۴ ساعت قطعی برق داشتیم چگونه مردم دو برابر الگوی مصرف از برق بهره برده اند؟ اضافه کرد: چطور پارسال که دما در همین حدود بود و مردم از همین سیستم های سرمایشی استفاده می کردند شاهد مصرف فراتر از الگوی مصرف نبودیم؟ چرا مردم باید با وجود قطعی های مکرر برق در تابستان چندین برابر پول برق بپردازند؟
در همین رابطه هادی بیگی نژاد عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: باید تعریف الگوی مصرف در هر منطقه شفاف شود و مردم بدانند بر مبنای کدام الگو دو برابر بیشتر مصرف برق داشته اند.
مبحث بازگشت زائرین اربعین به کشور و لزوم رعایت پروتکلهای بهداشتی برای جلوی گیری از گسترش ویروس کرونا هم از مباحث خبری امروز بود.
در همین رابطه سید مرتضی خاتمی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تکیه بر این که باید از تمام زوار اربعین حسینی (ع) تست PCR دریافت شود، اظهار داشت: چیزی بعنوان معاینه چشمی کرونا وجود ندارد. همانگونه که وزیر محترم کشور هم تاکید نمودند که در بازگشت زوار اربعین حسینی از همه این عزیزان تست PCR گرفته خواهد شد.
دیگر اخبار مرتبط را می توانید در لینک های زیر دنبال کنید.
نباید به سادگی از کوتاهی کاری مدیران نسبت به زائرین اربعین عبور کرد
روش صحیح ورود زوار اربعین به داخل کشور انجام تست PCR می باشد
کاسبان تحریم پیاده روی اربعین باید مشخص شوند
ستاد کرونا برای بازگشت ایمن زائرین برنامه داشته باشد
اربعین باید در طول قرن ها پرشکوه بماند
***
به گزارش تاریخی ایسنا به مناسبت چهلمین سالروز ترور آیت الله سیدعبدالکریم هاشمی نژاد معروف به سید حبیب هم از خبرهای پرمخاطب صبح امروز بود.



1400/07/08
10:51:26
5.0 / 5
1373
تگهای خبر: ابلاغ , اقتصاد , بازدید , حكم
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۳
محفل